זכייה שלישית בטורניר גראנד סלאם לארינה סבאלנקה וראשונה בקריירה באליפות ארה"ב הפתוחה, אחרי שניצחה הלילה (בין שבת לראשון) בתום קרב ענק את ג'סיקה פגולה 5:7, 5:7.
הבלארוסית (2 בעולם), שנאלצה לפרוש מטורניר ווימבלדון בעקבות פציעה בכתף והודחה ברבע גמר רולאן גארוס, התקשתה לעצור את פרץ ההתרגשות כשלקחה את נקודת האליפות ב"ארתור אש". אחרי ההפסד בגמר 2023 לקוקו גוף, זה היה התיקון המתוק עליו חלמה הטניסאית במשך שנה שלמה.
5 צפייה בגלריה
ארינה סבאלנקה
ארינה סבאלנקה
זה בידיים שלה. סבאלנקה
(צילום: CHARLY TRIBALLEAU / AFP)
5 צפייה בגלריה
פגולה
פגולה
נתנה פייט אדיר. פגולה
(צילום: Luke Hales / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
סבאלנקה הגיעה למשחק כפייבוריטית הברורה. היא הראשונה מאז סרינה וויליאמס ב-2019, שהגיעה פעמיים ברציפות לגמר בארה"ב, ולמעשה זה היה גמר המייג'ור הרביעי ברציפות עבורה על מגרשים קשים. היא גם הייתה ראויה לתואר אחרי ששמטה שתי מערכות בלבד לאורך כל האליפות.
מהעבר השני, פגולה (6 בעולם), הגיעה למשחק עם רוח גבית מוחלטת של הקהל המקומי, אבל הרצף המדהים שהביא אותה לגמר (כשבדרך היא הדיחה את המדורגת 1 בעולם, איגה שוויונטק), לא הספיק לה במאני-טיים – והיא נותרה עם המחמאות בלבד. גם הניסיון עשה את ההבדל בין המתמודדות, כאשר עבור פגולה, זה היה גמר גראנד סלאם ראשון בקריירה שלה.
5 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
סטף נרגש ביציע
(צילום: amie Squire/Getty Images)

מערכה ראשונה: 5:7 לסבאלנקה

אחרי פתיחה מאוזנת, האמריקאית נעלה את המשחקון השלישי עם שבירה ראשונה, שהעניק לה יתרון 1:2. אבל סבאלנקה לא התבלבלה, הגיבה עם שבירה משלה, שמרה על ההגשה הבאה והפכה ל-2:3. ניצחון רביעי רצוף במשחקונים כבר הפך לבריחה גדולה של המדורגת 2 בעולם, שכבר הוליכה 2:5. המערכה גמורה? עוד לא. האמריקאית סירבה להרים ידיים ועם הגב אל הקיר לקחה שלושה משחקונים, השלימה קאמבק מדהים והשוותה ל-5:5. פגולה אמנם גרמה לסבאלנקה להזיע, אבל האחרונה זכתה בשבירה שלישית בדרך ל-5:7, וניצחה את המערכה הראשונה בתום שעה של משחק.
5 צפייה בגלריה
ארינה סבאלנקה
ארינה סבאלנקה
הדמעות בסיום. סבאלנקה
(צילום: by TIMOTHY A. CLARY / AFP)
5 צפייה בגלריה
ארינה סבאלנקה ג'סיקה פגולה
ארינה סבאלנקה ג'סיקה פגולה
איזה משחק. סבאלנקה ופגולה בסיום
(צילום: Jamie Squire/Getty Images)

מערכה שנייה: 5:7 לסבאלנקה

המגמה נמשכה עם שבירה ראשונה במערכה לסבאלנקה לצד שמירה על ההגשות, בדרך ל-0:3. אבל במפגן אופי נוסף, האמריקאית רשמה קאמבק נוסף סופר מרשים, ניצחה חמישה משחקונים, והפכה ל-3:5. המדורגת 2 בעולם עצרה בתגובה את הסחף ועם צמד ניצחונות משלה השוות ל-5:5, בדרך למהפך שהכריע את ההתמודדות לאחר שעה ו-53 דקות.

"גאה בעצמי"

"אני חסרת מילים כרגע", אמרה סבאלנקה בסיום, "הייתי כל כך קרובה בעבר וזה הפך לחלום בשבילי. עכשיו אני שמחה שסוף סוף זכיתי בגביע הזה. ג'סיקה, אני יודעת שזה קשה להפסיד בגמר הזה, אבל אני בטוחה שעוד תזכי בו ובעוד תארים רבים. כל מה שאני חושבת עכשיו זה על כל הכישלונות בעבר, והמסר הוא שאם תעבדו קשה ותקריבו הכל בשביל החלום - תזכו בסוף. אני גאה בעצמי, ואני לא אומרת את זה בדרך כלל, וגאה בקבוצה שלי. שמחה שהצלחנו. זה הכל בשבילי.
"בלי הקבוצה הזאת אני כלום ובלעדיי הם כלום (צוחקת)", סיכמה האלופה הטרייה בתודות לצוות שמלווה אותה. "הקהל? היה מדהים. תודה לו על האווירה שהוא הביא למשחק".
"זה היה חודש מדהים עבורי", אמרה פגולה בסיום. "לא ציפיתי למה שקרה במהלך הזמן הזה. הייתי שמחה אם היא (סבאלנקה) הייתה לפחות נותנת לי מערכה אחת. שיחקתי נגדה בטורניר טנסי, ברור לי שהיא חזקה, וקשוחה, שמחתי לתת פייט אבל בסוף זה לא הספיק".
פורסם לראשונה: 23:03, 07.09.24