תנועת המחאה למען זכויות שחורים בארה"ב לא עוצרת, ומטבע הדברים מתרחשים במדינה גם שינויים חברתיים שנוגעים למיעוטים אחרים. הבעלים של קבוצת הפוטבול וושינגטון רדסקינס, דניאל שניידר, החליט כי המועדון ישנה את שמו, לאחר שנשמעו טענות רבות בנוגע לאי רגישות חברתית של השם הנוכחי (אדומי העור).
בשנת 2013 הודיע טען אותו שניידר כי לעולם לא יחליף את השם של המועדון, וכי בעיניו מדובר בכבוד לאוכלוסיית הילידים האמריקאיים (האינדיאנים). בזמנו, הוא אף הפנה לסקר שנערך בוושינגטון פוסט ועל פיו ךתשעה מכל 10 יוצאי הקהילה אין בעיה עם השם. אלא רבים התנגדו לשם לאורך השנים ואף הטילו ספק באמינות הסקר.
1 צפייה בגלריה
הרדסקינס בפעולה. יצטרכו להתרגל לשם אחר
הרדסקינס בפעולה. יצטרכו להתרגל לשם אחר
הרדסקינס בפעולה. יצטרכו להתרגל לשם אחר
(צילום: AP)
בחודשים האחרונים התעורר מחדש העיסוק הציבורי בשם, ביחוד לאחר שחלק מבעלי המניות של הקבוצה והספונסרים החלו להשמיע את דברם בנושא, תחילה דרך פניות מאחורי הקלעים לשניידר עצמו ובהמשך על ידי נקיטת עמדות פומביות.
בשלב מסוים פנתה קבוצת משקיעים לספונסרים של הקבוצה - חברות ענק כמו פדקס, נייקי ופפסי - בבקשה שיילחמו למען שינוי השם. התפנית הגיעה ב-2 ביולי כאשר פדקס, שהנשיא שלה הוא אחד ממחזיקי המניות ברדסקינס (בקרוב לשעבר), הוציאה הודעה רשמית שדורשת את שינוי השם. כשבוע וחצי לאחר מכן, שניידר התרצה.
בהמשך היום אמור להיחשף השם החדש. אגב, בסקר שנערך בקרב אוהדי הקבוצה, מבין האפשרויות שעלו, שני שמות זכו לאהדה רבה יותר מהאחרים: הוורייורס, והרדטיילס, כך שיש סיכוי שזנב אדום בכל זאת יישאר גם אחרי שינוי השם.