פתיחת עונת היורוליג תפסה את מכבי תל אביב לא מוכנה בלשון המעטה. הסגל נבנה, שחקנים הוחתמו ולכאורה הכל היה מוכן להצגה הגדולה. אלא שבכדורסל אין קיצורי דרך. התיאום בין שחקנים הוא קריטי. הבנת התרגילים מתבטאת בתנועה של השחקנים על המגרש בכל רגע נתון. בתיאום מושלם כל שחקן יודע בדיוק היכן עליו להימצא על המגרש.
התיאום הזה כרוך באימונים ובעיקר במשחקי אימון. ללא משחקי אימון אין אפשרות להגיע לתיאום הנדרש. מכבי לא ערכה משחקי אימון בטרום העונה והיא משלמת את המחיר במחזורים הראשונים. רוב הסגל מהעונה שעברה נשאר. מי שממשיך מכיר את התרגילים היטב, החדשים משתלבים תוך כדי תנועה. ספרופולוס מבין את חשיבות הכנסת השחקנים החדשים למערך הקבוצתי. במשחקי היורוליג הראשונים הוא עשה כל שביכולתו כדי לשלב אותם ושילם על כך מחיר. בנדר וג'ונס עדיין לא מחוברים, ז'יז'יץ' קצת יותר.
1 צפייה בגלריה
דראגן בנדר
דראגן בנדר
דראגן בנדר
(צילום: אורן אהרוני)
בכל רגע נתון שבו היו על המגרש 5 שחקנים מהעונה שעברה, ניתן היה לראות את התיאום. כשג'ונס ובנדר היו על המגרש הבלגן חגג.
השאלה היא עד מתי ספרופולוס ימשיך בניסוי הכלים שעלול לעלות למכבי בעונת יורוליג ואולי באליפות המדינה. הוא, כמו כולם, כבר הבין שבנדר וג'ונס לא מספקים את הסחורה ולכן עליו להוציא אותם מחוץ לרוטציה לפחות עד לפגרה.
באופן אישי, אני מחכה בכיליון עיניים לפתיחת ה־NBA בתקווה שבנדר יחזור לליגה הטובה בעולם ולו רק כדי שמכבי תביא סוף סוף 4 אמיתי. אחרת, מכבי תקועה עם הבטחה לא ממומשת עד סוף העונה. הלוואי שאני טועה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.