יש כאן מרד. מרד שחקנים שלא ראינו כמותו ברמות האלה נגד נשיא של מועדון. כאוהד מילאן, חוויתי שנים קשות עם תצוגות מחפירות ורצף של כישלונות, אך לא משנה מה קרה – הפסדים קשים, החלפת מאמנים ושחקנים בקצב מסחרר – תמיד חזרנו מלאי תקווה. פה הסיפור חמור בהרבה.
ה־8:2 המשפיל מול באיירן מינכן היה הקש ששבר את גב הגמל עבור לאו מסי. הרי בכל עונה כמעט מדווחים על הרצון שלו לעזוב. ברצלונה היא כמו הצד הזה בזוגיות שאומר לך "תן לי עוד צ'אנס, אני מבטיח להשתנות". כי מסי תמיד האמין. בזמן שכמעט כל החברים שלו עזבו, מצ'אבי ואינייסטה ועד אלבס וניימאר, הוא בחר להישאר במקום שבו גדל מתוך כבוד, אהבה ותקווה שאולי הפעם באמת משהו ישתנה.
1 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
לאו מסי
(צילום: רויטרס)
אז מסי חיכה בשקט, לא הוציא מילה, עד שהגיעה ההודעה על כך שסוארס, חברו טוב בקבוצה, משוחרר. מכאן הפרעוש כבר ידע שאין דרך חזרה. "זה או אתה או אני", רמז לנשיא ברטומאו. ומסי בחר לצאת למרד הזה מבלי להוציא מילה, אלא לשלוח פקס. פאקינג פקס, כאילו קמנו לבוקר לח בשנת תרל"ח.
בזמן קצר מאוד מסי הצליח לגייס למערכה את אגדת העבר פויול שיהיה לצידו, את חברו סוארס, ואת וידאל, עוד אחד שאמור לעזוב את ברצלונה, לאחר שאמר: "אם דוחקים נמר לפינה, הנמר יתחיל להילחם על מקומו". אך יותר חשוב מהכל, מסי גייס את האוהדים. אותם אוהדים שהיו אנמיים, שלא באמת ניסו לעשות מהפכה בקבוצה בכל תקופת ברטומאו.
כשעה לאחר הדלפת הפקס לתקשורת, רבים מהם התייצבו מול משרדי המועדון וקראו לפיטוריו של הנשיא. מסי שחקן חכם וכנראה גם אדם נבון לא פחות. בניסיון האחרון להציל את הספינה מלהתנגש בקרחון הוא העביר למועדון את המסר הבא: או שתתנו לי לנווט את הספינה כשהקפטן מתחלף, או שאני יורד כאן, בסירת ההצלה.
וברטומאו? התגובה הראשונה שלו הייתה כמובן להוציא הודעה לקונית לפיה המועדון מצפה ממסי לכבד את החוזה, אך לא מן הנמנע שינסה לעשות עליו קופה. לברצלונה יש חובות של כמעט 700 מיליון יורו, ומכירת הסופרסטאר תפתור לא מעט בעיות כלכליות.
מסי הצליח להוציא אנשים מהבתים, לא לשתוק, להביע דעה על מצבה העגום של הקבוצה.
כי אם הוא הודיע שזה סופי, כנראה שלא נותרה ברירה אחרת. האוהדים, שחקני העבר ושחקני הסגל הנוכחי יודעים דבר אחד: ברגע שמסי יעזוב, הקבוצה תשקע עמוק במצולות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.