נבחרת ישראל הופיעה למשחק מול סקוטלנד במערך פחדני ונסוג לכל אורך 120 הדקות. ניכר היה על השחקנים שהם חוששים לצאת קדימה ולהעז, ואולי באמת להשיג את השער שיעלה אותם לשלב הבא. קשה ובלתי נסבל לראות נבחרת אנמית ופחדנית שלא מסוגלת להעז קצת יותר. לאחר משחק אנמי ופחדני שבו לא הגיע לנבחרת לצאת עם הכרטיס לשלב הבא, הגיעו הפנדלים. לרוע המזל, ערן זהבי החמיץ. אין שחקן גדול שלא החמיץ פנדל במשחק מכריע, ובנוסף זהבי סחב את הנבחרת בשנתיים האחרונות על גבו, ככה שהוא האחרון שאפשר לבוא אליו בתלונות. זה לא מוריד בכלל מגדולתו של זהבי.
אבל זה לא העניין: הגיע לכאן בחור בשם וילי רוטנשטיינר כדי להיות המנהל המקצועי של נבחרת ישראל, מינה את אנדי הרצוג למאמן, ולאחר קמפיין מוקדמות יורו מזעזע וקומבינת ליגת האומות, מצאה עצמה ישראל מרחק 2 משחקים מהכרטיס הנכסף ליורו. ואז קיבלו בהתאחדות החלטה לסיים את דרכו של הרצוג. מקובל, אבל האלטרנטיבה למשרת המאמן היא המנהל המקצועי של הנבחרת? וכל זה בכדי לחסוך כסף, לא יאמן.

1 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(צילום: getty images)

ישנם שחקנים שאינם ראויים ללבוש את מדי הנבחרת ולא מסוגלים לספק יכולת מקצועית ראויה - אם זה שרן ייני שברור לכל שהקשר שלו לכדורגל ברמות האלו לא מספיק, ואם זה ביברס נאתכו שכבר שנים לא סיפק אף לא משחק אחד טוב במדי הנבחרת, ורק גורם יותר נזק מתועלת. ליאור רפאלוב היה ראוי לקבל זימון לנבחרת לאור ניסיונו הרב והכושר הטוב בו הוא נמצא, וישנם שחקנים בסגל שראויים ליותר דקות משחק כמו שון וייסמן או דיא סבע שכלל לא שיחק.
אוהדי הנבחרת למודי אכזבות וכישלונות, כי בהתאחדות עוסקים בהכל חוץ מבכדורגל. עד שלא יבצעו רפורמה מקיפה בכל מה שקשור לנבחרות ישראל, הכישלון יימשך ויימשך. צריך למנות מנהל מקצועי שיהיה אחראי על כל נבחרות ישראל, שימנה את המאמנים ואת הצוותים המקצועיים, שיבנה תוכנית עבודה מסודרת עם תוכניות לטווח הקצר והארוך וישים סוף לקומבינת המינויים של חבר מביא חבר.
שיתוף הפעולה בין המנהל המקצועי ומאמן הנבחרת הבוגרת צריך להיות מלא. חוזה שיבטיח פרויקט ארוך טווח ולא מאמן שיבוא לשנה-שנתיים ויילך. הגיע הזמן לבנות את העתיד של נבחרת ישראל מהיסוד. אי אפשר לנסות להגיע להישגים מבלי שישקיעו בשחקני הנבחרות הצעירות ובפרטים הכי קטנים.
לאחר שיהיה מנהל מקצועי שיתווה דרך ומאמן שיעבוד תחתיו, ולא ינהלו את הנבחרת עסקנים שלא מבינים כדורגל, אולי יהיה אפשר לבנות את דור העתיד. שחקנים שלא יכולים לתרום לנבחרת לא יוזמנו רק כי ככה מישהו למעלה רצה. הגיע הזמן לנקות את כל החוליים הרעים בכל נבחרות ישראל, מהילדים דרך הנוער, וכשיגיעו לנבחרת הבוגרת יבינו שעברו מסלול שבסופו הם ראויים ללבוש את מדי הנבחרת ושיוכלו לייצג את המדינה בכבוד ולהביא הישגים, כי היום נראה שהדרך להשיג את חולצת הנבחרת הפכה לקלה מדי.
לנבחרת ישראל צריך להיות צוות מקצועי איכותי ומקצועי, שבוחר את השחקנים על פי יכולתם ולא על פי שמם. בהתאחדות צריכים לתת לאנשי מקצוע לנהל את העסק ולא לעסקנים, כי אם הדרך לא תשתנה, מקסיקו 1970 יישאר כהישג היחיד של נבחרת ישראל לעוד המון שנים קדימה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.