דייגו סימאונה, קשר העבר הארגנטינאי ואחד משחקני העבר האהובים ביותר על אוהדי אתלטיקו מדריד, חזר למועדון בשנת 2011, כשהמטרה הברורה הייתה להשיב את המועדון לצמרת. הוא עשה זאת תוך בניית קבוצה שהיא יחידה לוחמת וקשוחה, ממש כמו השחקן שהיה - לוחם, חזק ועוצמתי. מה שהשתנה עם הגעתו של סימאונה הוא ששחקנים מוכשרים ומבטיחים רצו להגיע למועדון, ולא רק לריאל וברצלונה, ולהיות חלק מהפרויקט הנפלא. הכוכבים באים והולכים, אך הרוח של דייגו היא החשובה ביותר.
לפני חזרתו, התואר המקומי האחרון שבו זכו הקולצ'ונרוס היה הדאבל בעונת 95/96 - עם סימאונה כשחקן. הוא הספיק לאמן את ראסינג קלוב וסן לורנסו, לזכות באליפות ארגנטינה עם אסטודיאנטס וריבר פלייט, ולעבור לגיחה קצרה בקטאניה האיטלקית, ואז נקרא להציל את הקולצ'ונרוס. המשימה נראתה בלתי אפשרית - זה היה מועדון שלא זכה באליפות או גביע למעלה מ-16 שנה ושכח מה זה לנצח בדרבי - אך "צ'ולו" ידע איך ללכד סביבו חבורה שתלך בדרכו ותהפוך מצד אחד לאגרסיבית וקשוחה ומצד שני מאוד מוכשרת וטכנית בחלק ההתקפי.

1 צפייה בגלריה
דייגו סימאונה
דייגו סימאונה
דייגו סימאונה
(צילום: AFP)

בעשור האחרון הפכה אתלטיקו של סימאונה לקבוצה תחרותית וחזקה שמתמודדת כל שנה בצמרת הגבוהה בספרד. היא זכתה באליפות אחת, הוסיפה גביע, סופר קופה ספרדי, פעמיים סופרקאפ אירופי - ואפילו לקחה פעמיים את הליגה האירופית. אתלטיקו גם חוותה אכזבה קשה כשהגיעה פעמיים לגמר ליגת האלופות נגד מלכת המפעל והיריבה העירונית המרה שלה, ריאל מדריד, והפסידה. העונה, לנוכח חולשתן של שתי הגדולות והיכולת הנהדרת שמפגינה אתלטיקו, היא בהחלט יכולה לדבר על אליפות. היא קיבלה חיזוק בדמותו של החלוץ הוותיק והנפלא לואיס סוארס, ומקבלת סוף סוף ניצוצות מז'ואו פליקס.
לא הרבה מאמנים חיים את המשחק כמו שסימאונה חי אותו. החיבור עם הקהל המדהים של אתלטיקו (שכבר לא יכול לחכות לחזור למגרש), וההרגשה שכל שחקן שעולה על הדשא ייתן עבורו הכל, הפכו את סימאונה למאמן מוביל באירופה שבידיו קבוצה שמשחקת עם המון הקרבה, לב ונשמה, מה שכל כך חסר בכדורגל היום.
בעידן הנוכחי של הכדורגל מאמנים מחפשים הרפתאות חדשות בכל מספר שנים, פרויקט חדש במדינה חדשה או בעיר חדשה, ויהיה מעניין לראות אם צ'ולו יישאר באתלטיקו גם בעונות הקרובות וימשיך את הפרויקט המדהים ששינה את המועדון לחלוטין. בכך, הוא יוכל להוכיח שהרומנטיקה עוד לא נעלמה לגמרי מהענף הקר והמנוכר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.