הישג מרשים הערב (שבת) לשגיא מוקי שזכה במדליית הזהב בגראנד פרי זאגרב אחרי שניצח את מדיקסון דל אורבה קורטוריאל מהרפובליקה הדומיניקנית (12 בעולם). מוקי פתח את הקרב עם פיגור אחרי ווזארי לדומיניקני אבל דקה וחצי לפני הסיום השווה עם ווזארי משלו. 55 שניות לסיום הגיע המהפך כשהג'ודוקא הישראלי קבע ווזארי שני, והשלים איפון.
מוקי (81 ק"ג), שהגיע לזאגרב אחרי אכזבה בטורניר המאסטרס בבודפשט, דילג לסיבוב השני ופתח את היום שלו בקרב נגד ערב סיבחגטולב מנבחרת הפליטים, אותו ניצח באיפון. בסיבוב השלישי מוקי היה צריך רק 58 שניות כדי לעלות לרבע הגמר עם עוד איפון על סקורחוב טורסונוב האוזבקי.
2 צפייה בגלריה
שגיא מוקי לאחר ניצחון בקרב
שגיא מוקי לאחר ניצחון בקרב
זריקת עידוד אחרי תקופה לא יציבה. מוקי
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
מוקי והמדליה בזאגרב
מוקי והמדליה בזאגרב
מוקי והמדליה בזאגרב
(צילום: איגוד הג'ודו העולמי)
ברבע הגמר ניצח הישראלי באיפון ב-20 שניות את אדם קופצ'י הצ'כי, ובחצי הגמר את אסקריביל גרבקוב מבחריין באיפון 2:38 דקות לסיום הקרב, כשעוד קודם הוביל בווזארי שהשיג שבע שניות בלבד מפתיחתו.
יש לציין כי מוקי לא היה אמור לטוס לתחרות הזו, אליה הנבחרת הישראלית לא שלחה אף ג'ודוקא בכיר מלבד טל פליקר (66 ק"ג). בשל ההדחה בסיבוב הראשון במאסטרס לפני כשבועיים, מוקי, יחד עם הצוות המקצועי, הבינו כי הוא צריך להתחרות גם בתחרויות "קטנות" בסבב על מנת לצבור ניקוד למשחקים האולימפיים בפריז 2024, אליהם הוא שואף להגיע כשהוא מדורג בשמינייה הראשונה בעולם.
דירוג עולמי גבוה יסדר לו הגרלה "קלה" יותר מהפתיחה ועד רבע גמר האולימפיאדה. אולם הדרך לפריז עדיין ארוכה ותעבור בעוד מספר תחרויות אליהן הספורטאים מהטופ העולמי לא מגיעים, כמו הגראנד פרי הנוכחי, שכאמור, הסתיים עם זכייה בזהב.
אורון גינר (73 ק"ג) גם כן דילג סיבוב וניצח בקרב הראשון שלו את מייקל מרסילאנו הברזילאי באיפון מהיר של 47 שניות. בסיבוב השלישי גינר התחרה נגד אקיל ג'חקובה מקוסבו אבל ספג שני ווזארים בדקה וסיים את דרכו בתחרות. באותו המשקל, יהונתן אלבז ניצח באיפון את ג'נו רובאו הגרמני, אבל הפסיד באיפון לבילאל סילגולו הטורקי וסיים את דרכו בתחרות.
פורסם לראשונה: 14:59, 19.08.23