טרגדיה בעולם הג'ודו. אילונה לוקאסן ההולנדית בת ה-23 מתה במהלך סוף השבוע האחרון, כאשר סיבת המוות אינה ידועה. יחד עם זאת, על פי הודעת המועדון והלינקים שניתנו למוקדי מצוקה במדינה בדיווחים על מותה, ניתן להסיק כי היא התאבדה. "לאלונה היו סיבוכים אישיים בחייה", נמסר מטעם מועדון הג'ודו ואן הורסן.
לוקאסן, אלופת הולנד לשעבר במשקל של עד 78 ק"ג, זכתה בארד בגראנד פרי האג בשנת 2018 ובזהב בגביע אירופה בטאלין באוקטובר אשתקד. היא גם זכתה בגביע אירופה בגלזגו ב-2018. בנוסף, הג'ודוקא המוכשרת הייתה חלק מהנבחרת המעורבת של הולנד שזכתה במדליית כסף באליפות אירופה לקבוצות בשנת 2018.
1 צפייה בגלריה
אילונה לוקאסן
אילונה לוקאסן
אילונה לוקאסן
(צילום: IJF)
מלבד ג'ודו היא הייתה אוהדת כדורגל ואף החלה את הקריירה שלה הספורטיבית כשוערת. בגילאי הג'וניור אספה שמונה מדליות בגביעי אירופה ולקחה ארבע מדליות זהב בתחרויות בקוימברה, קובנה, גדיניה וברלין. כג'וניור לקחה גם את מדליית הכסף עם הנבחרת ההולנדית בזאגרב בשנת 2017 וכסף אירופי במאריבור.
לוקאסן נפגשה בקריירה שלה שלוש פעמים עם הישראלית עומרי קניון וניצחה בכל הקרבות. הפעם האחרונה הייתה במרץ 2019 במסגרת גראנד פרי טביליסי
בהודעת איגוד הג'ודו ההולנדי נמסר: "הספורטאים, הצוות המקצועי והעובדים מביעים את צערם על האובדן הבלתי נסבל הזה".
אובדנות היא תופעה הניתנת למניעה. במקרה שאדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אל תהססו- דברו איתו, עודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו. נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים כגון ער"ן - בטלפון 1201 או באתר האינטרנט של סה"ר.