בהיעדר אירועי ג'ודו בינ"ל בזמן הקרוב, נערכה היום (שלישי), באולם הוולודרום המיוחד בהדר יוסף, תחרות ראשונה בעידן הקורונה - צ'לנג'ר ישראל, עם חלק נכבד מחברי הנבחרת.
כיאה לתקופה, נעשו התאמות על מנת לשמור על ההגבלות, ההנחיות והכללים. התחרות החלה בשעה 9:30 בבוקר עם מוקדמות משקלי הגברים 66-60 ק״ג, ולכשאלה הסתיימו (ורק לאחר פינוי הזירות) בשעה 13:00 התחילו קרבות המוקדמות במשקלי הבנים מ-73 ק״ג ומעלה, ותחרות הבנות. כמו כן, בוולודרום הוקמו ארבע זירות מופרדות ונשמרה ההקפדה על קפסולות בין נבחרת הנשים והגברים.
5 צפייה בגלריה
ג'ודו
ג'ודו
שוב יש תחרות ג'ודו בישראל
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
ג'ודו
ג'ודו
גפן פרימו בדרך לניצחון
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
לי קוחמן
לי קוחמן
לי קוכמן וגיא גורביץ'
(צילום: אורן אהרוני)
מספר ספורטאים בכירים כמו אלוף העולם שגיא מוקי, אורי ששון, פיטר פלצ'יק וברוך שמאילוב, בחרו לשמור כוחות למחנה האימונים בהמשך החודש בטורקיה.
אחד הקרבות המעניינים של היום היה בגמר עד 66 ק"ג, שם מדליסט הארד מאליפות העולם 2017 טל פליקר, התקשה מול ירין מנגד, אך בשניות האחרונות זרק אותו באיפון ולקח את הזהב. סיפור פיקנטי היה הזכייה המשותפת של האחיות גפן (52 ק"ג) וכרם (57 ק"ג) פרימו במדליית הזהב, כל אחד במשקל שלה.
5 צפייה בגלריה
טל פליקר
טל פליקר
טל פליקר
(צילום: אורן אהרוני)
יו״ר איגוד הג'ודו, משה פונטי: "כמו שאנחנו תמיד לומדים בג׳ודו ומיישמים את זה בימי הקורונה - מקושי אפשר וצריך רק לצמוח. אם בימים רגילים אנחנו מאתגרים את עצמנו, הרי שבימי הקורונה למדנו לעשות את זה עוד יותר. לצאת מהקופסה, להיות יצירתי, להיות תמיד מוכן".
מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו: ״התחרות היום חשובה מאוד לספורטאיות ולצוות האימון. לחזור להתחרות אחרי 6 חודשים בתקופה של חוסר ודאות זה צעד חשוב והצהרת כוונות לקראת ההמשך. אורן סמדג'ה, מאמן נבחרת הגברים: "הטורניר היום מהווה עבורנו אות פתיחה להגברת קצב ההכנות והאימונים".
5 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול
טוהר בוטבול
טוהר בוטבול זוכה באיפון
(צילום: אורן אהרוני)

גמרים נשים

48 ק"ג: שירה ראשוני ניצחה את סינדי ויינשטיין
52 ק"ג - בית א': גילי כהן ניצחה את רות לביא
52 ק"ג - בית ב': גפן פרימו ניצחה את איליי חיון
57 ק"ג - בית א': תמנע נלסון לוי ניצחה את עדי גרוסמן
57 ק"ג - בית ב': כרם פרימו ניצחה את רומי דורי
63 ק"ג: ענבל שמש ניצחה את מאיה קוגן
70 ק"ג: מאיה גושן ניצחה את יולי מישינר

גמרים גברים:

60 ק״ג: מתן שני ניצח את מתן קוקולייב
66 ק״ג: טל פליקר ניצח את ירין מנגד
73 ק"ג: טוהר בוטבול ניצח את דילן רצ'יסטר
81 ק"ג: דין גמר ניצח את יפתח בדש מול
90 ק"ג: לי קוכמן ניצח את גיא גורביץ'
90 ק"ג ומעלה: סרפים קומפנייץ ניצח את שגיא חיילו