קיליאן אמבאפה - זה גיבור המשחק האמיתי של גמר מונדיאל 2022, אך לצערו, לצידו שיחק גיבור טראגי. בדקה ה-123, כשארגנטינה בשוק טוטאלי משער השוויון הנוסף שספגה, קיבל רנדל קולו מואני כדור לרגליו וצריך היה לשאול את מרטינס לאיזה פינה הוא רוצה את השער. אף אחד לא היה לידו. גול – והכל היה נראה אחרת. מרטינס לקח.
זה הכדורגל. פסטיבל מסי החל כמה דקות אחר כך והשכיח הכל. חוץ ממנו ראיתי גיבור נוסף בגמר הזה. שחקן שנשא קבוצה שלמה על כתפיו, שחקן שהראה שהוא בלתי ניתן לעצירה, שחקן שהתייצב כמו מלך על הבימה באצטדיון לוסייל, שחקן שכבש פנדל אחר פנדל. גם "שוער פנדלים" מדופלם כמו מרטינס לא יכל לו.
1 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
(צילום: EPA)
שחקן שכבש שלושער בגמר! כשג'ף הרסט האנגלי, היחיד שעשה זאת לפניו, הרשית שלושער נגד גרמניה, הייתי בן שנה! ועד היום עוד מתווכחים האם צדק הקוון הרוסי כשאישר את אחד משעריו. שחקן שהרטיט לבבות והראה לעוד כמה רמות הכדורגל יכול לעשות. שחקן שכבש לדעתי את אחד השערים המדהימים שנראו אי פעם (השער שהשווה ל־2:2). שחקן שהשכיל להבקיע שני שערים תוך פחות מ-2 דקות ובמו רגליו החזיר אלופת עולם גאה למשחק!
כן, ראיתי אלוף – ראיתי את קיליאן אמבאפה. ראיתי דמעות של אלוף. ליבי יצא אל מלך השערים שניצב שם קפוא, עצוב ותואר מלך בידיו. האם אי פעם ראיתם מלך שערי מונדיאל עצוב כל כך? תיכף נזכרתי בסרט סאלח שבתי – מה אני עושה כאן, לא יודע. הוא, לדעתי, היה שחקן הטורניר.
לא בהכרח שחקן הטורניר מוכרח לבוא מהקבוצה המנצחת. לו שאלו אותי, הייתי מציב שם את מודריץ' במקום השני. על האדם שהוא. הרבה אמרו לי אתמול – עזוב! קיליאן צעיר. עוד מונדיאלים רבים לפניו. לאיש כבר 12 שערי מונדיאל ועוד לא בן 24.
אומרים לי, הוא כבר כבש הרבה-הרבה יותר ממסי ורונאלדו בגילו. לא מסכים. קיליאן תחרותי, חי את הרגע, רוצה עכשיו, רוצה הכל וכך צריך להיות. זו מקצוענות.
איך שר פרדי מרקורי בזמנו? I want it all and I want it now! כך קיליאן. מבחינתי, אחרי שראיתי את ההצגה שלו בגמר, וכאמור במיוחד השער השני שהוא בין הגדולים בכל הזמנים, כבר היום ניתן לומר – קיליאן הוא הדבר האמיתי, הגדול שיהיה, העתיד כבר כאן. רק שלא ייפצע ויהיה איתנו עוד הרבה שנים. מלך.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.