אלוף ישראל עודד קוגוט ההשיג היום (ראשון) ניצחון גדול ומרגש במיוחד, כשסיים ראשון בקטע השישי והנועל של טור קרואטיה. קוגוט כבר היה קרוב מאוד בקטע החמישי, כשנכנע בסנטימטרים האחרונים לספרינטר הנורבגי הוותיק אלכסנדר קריסטוף, אך הפעם, בקטע שהסתיים בזאגרב, קריסטוף היה הסגן של הישראלי שסיים בזמן של 3:16.07 שעות, וקוגוט עם דסקית החטופים לפודיום.
החיפאי הצעיר (23) נצמד לגלגל של קריסטוף, שחבריו ניסו למשוך אותו לעוד ניצחון, אבל קוגוט הגיע מוכן בצורה מושלמת, פתח מבערים ופשוט טס לעבר קו הסיום כשהוא עוקף את יריבו במומנטום אדיר. זה היה הניצחון המקצועני הראשון בקריירה של הספרינטר הישראלי, ומספר 150 של "ישראל פרמייר טק" מאז שהתחילה להתחרות ב-2015.
3 צפייה בגלריה
עודד קוגוט
עודד קוגוט
עודד קוגוט
(צילום: sprint cycling)
קוגוט היה אמוציונלי מאוד בסיום: "להשיג את הניצחון ב-6 באוקטובר, שנה בדיוק אחרי השבת השחורה - ולעשות זאת בחולצת אלוף ישראל כאשר על הגב שלי אני נושא את הסרט הצהוב של החטופים - אני לא חושב שאפשר לחוות רגע מרגש ועוצמתי מזה בחיים".
קוגוט לא יכל מן הסתם להשתתף אתמול במפגן הרכיבה בכביש 232 לזכר 11 הרוכבים שנרצחו ב-7 באוקטובר, אליו הגיעו רוכבים מקבוצתו וגם הבעלים סילבן אדמס, אך הוא הבטיח שיעשה הכל כדי להשיג ניצחון גם עבורם. "יותר מהכל חשוב לי שנפלה לידי ההזדמנות להציג לעולם את הסרט הצהוב ואת הצורך לשחרר את כולם".
3 צפייה בגלריה
עודד קוגוט
עודד קוגוט
עודד קוגוט חוגג בסיום
(צילום: sprint cycling)
3 צפייה בגלריה
עודד קוגוט
עודד קוגוט
(צילום: sprint cycling)
אבידע בכר, הרוכב מבארי שאיבד את אשתו ובנו ורגלו הימנית נקטעה, והוביל אתמול את רכיבת הזיכרון, התרגש עד דמעות מהניצחון: "אנחנו ממשיכים קדימה. זה המסר שלי, ואני כל כך מאושר ונרגש שעודד נשא את המסר הזה היום".
ברנדון מקנאלטי האמריקאי זכה בטור, בעוד חברו של קוגוט, נדב רייסברג, סיים במקום ה-31 הכללי. קוגוט דורג 67, וסיים במקום השלישי בדירוג הנקודות של הספרינטרים.