מצד אחד אנחנו רוצים לראות נציגות קבועה בליגת האלופות ובליגה האירופית. מנגד, מה אנחנו עושים בשביל להיות שם? או יותר נכון, מה ההתאחדות והמינהלת עושות (מישהו שם עובד בכלל...?)
האלופה זכתה בליגה בזכות פליסיו מילסון ויוריס ואן אובריים (מתאזרח, אך עדיין זר). בעונה הקודמת מכבי חיפה השתתפה בליגת האלופות עם זרים כמו פייר קורנו, סונדגרן, צ'ארון שרי, עבדולאי סק, דילן בטובינסבקה ופרנצדי פיירו. הן כתשו את הליגה, ומי שאמר שהליגה חלשה צריך להפנות אצבע אל עבר ההתאחדות והמינהלת הליגה. נכון, יש זרים שנמצאים מתחת לרדאר ומדי פעם מציגים משחק גדול, אך האם זה תורם לכדורגל הישראלי? לא בטוח.

1 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מכבי חיפה גמר גביע הטוטו
מכבי ת"א מכבי חיפה גמר גביע הטוטו
צ'ארון שרי
(צילום: עוז מועלם)

הליגה הישראלית (השישית, בטיבה, כן...?) מדשדשת, ויש לכך מספר סיבות. הראשונה שבהן היא החתמת זרים שהקשר בינם לבין כדורגל הוא מקרי ביותר, ובזכות סוכנים טובים מצליחים לחתום בקבוצה מקצוענית. ההתאחדות מוכרחה לקחת דוגמה מהליגות הבכירות, להחיל קריטריונים כמו השתתפות בנבחרות, אפשר להתפשר על נבחרות אולימפיות, מה שמעיד על פוטנציאל בשחקן הזר. אולי לא יחתמו כאן שחקנים כמו רונאלדו והולאנד, אבל כן יגיעו לכאן שחקנים שירימו את רמת הישראלים.
לאחרונה מתעסקים מול ההתאחדות בכמות הזרים המוחתמים ואלו שעל המגרש. 5 או 6 זרים זאת לא הבעיה, הבעיה הייתה ונשארה האיכות. ההחלטה המסתמנת על 6 זרים בו זמנית על הדשא אך ללא זר בנוער היא החלטה הזויה. מכבי תל אביב, מאז עידן גולדהאר ובראשות פטריק ואן לוון כמנהל המחלקה, החתימה לא מעט זרים שהתקדמו מהנוער ונמכרו בסכומים גדולים בקנה מידה ישראלי לאירופה, שחקנים כמו מאיוקה, גיאגון ועוד, שתרמו גם לקבוצה הבוגרת להגיע להישגים.
לא בכל עונה, אם בכלל, נראה שחקן שהגיע מתחת לרדאר כמו וארגס המצטיין ששיחק בבני ריינה, לשחקנים כאלו אין מה לחפש כאן אלא אם מערכת הסוכנים שלהם מצביעה עליהם ומציעה אותם. שחקנים ברמה הזאת ירצו להגיע למועדונים תחרותיים. ספק אם שחקנים כמו מילסון או שרי היו חותמים בהפועל פ"ת או סכנין גם אם היו משלמים להם את אותו השכר, החתמה כזאת תוגדר כ"גניבה" של אותו מועדון. השחקנים רוצים להתברג באירופה, שיראו אותם, להגיע לאנגליה, ספרד, אפילו בלגיה, ודרך מועדונים בסדר גודל הזה ספק אם יקרה.
ההחלטה על מספר זרים איכותיים תחת קריטריונים ברורים אולי תכביד כלכלית על המועדונים ואולי תקטין את הליגה, אבל מערכת כזו היא הכרחית לקידום הליגה, גם הנבחרת! ברגע שיגיעו לכאן שחקנים איכותיים, מועדונים באירופה ישלחו סקאוטים ומשם ישלפו שחקנים ישראלים שישחקו בליגות הבכירות, יתאמנו תחת מערכות אימונים טובות ורק כך הנבחרת תוכל להתקדם. ככל שיהיו יותר לגיונרים שמשחקים, הרמה תהיה בהתאם.
יחד עם זאת, על הישראלים יהיה לבחור נכון כדי לשחק. קחו למשל את אוסקר גלוך, שהצעה מברצלונה הגיעה אליו אבל בהחלטה מושכלת בחר ברד בול זלצבורג, שם הוא משחק באופן קבוע. אותו הדבר לגבי ענאן חלאיילי שחתם בסן ז'ילואז ומנור סולומון שבחר בשחטאר דונייצק. כך מתקדמים.
ושוב לזרים. יש משפט שאומר: "לא חשובה הכמות אלא האיכות". שמישהו בהתאחדות יתלה שלט גדול כזה בחדר הישיבות...
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.