אני חושש שנבחרת הנוער הקסומה והחלומית, אשר עשויה - אללי - להגיע להישג לא יאמן כי ייתכן ולזכות.... מחילה, מותר לחלום, לא? ובכן, היא עלולה, חלילה, להיזכר כזיקוק מרהיב, ניצוץ שהבליח לרגע והזהיר את השמים בזוהרו, ולהותיר אחריו רק שובל של ריח חריכת חומר דליק וגעגוע. הלוואי שאתבדה.
כאשר תיאלם תרועת הפסטיבל שצפוי לנבחרת עם שובה, ונתזי שמפניה ירטיבו ראשים מסוחררים, ואל-אל-ישראל יישמע במערכת ההגברה או, אולי, הלוואי, ווי אר דה צ'מפיונס, אללי, ומבוישים, נכלמים, יעמדו, שקטים ומצטנעים, השחקנים הערבים, שייכים למעמד ועם זאת קצת זרים לו, יעבור בלב רבים מאתנו "רטט של שמש", כמאמר המשורר, ואז, די מהר, יחזרו ימי החולין. שגרתיים ואפורים. והכדורגל הישראלי ייקבע וייצרב בתודעה כתחום המתכתב עם מושגים כמו גזענות, אלימות, חשד למכירת משחקים, קומבינות, עסקנות עבשה.

1 צפייה בגלריה
ענאן חלאילי חוגג את שער הניצחון שהעלה את נבחרת הנוער לרבע גמר המונדיאליטו
ענאן חלאילי חוגג את שער הניצחון שהעלה את נבחרת הנוער לרבע גמר המונדיאליטו
ענאן חלאילי חוגג את שער הניצחון שהעלה את נבחרת הנוער לרבע גמר המונדיאליטו
(Marcelo Endelli/FIFA via Getty Images)

זה יהיה מתוק - זה כבר מתוק - אבל המתיקות תפוג חיש קל וטעם מריר, חמצמץ, ייוותר כאן, במקום שבו כדורגל ומתיקות, כמו גם כדורגל וקסם, הם צירוף נדיר. יהיה חבל ועצוב, אבל - כצפוי וכמשוער - זה מה שיהיה, בסבירות קרובה לוודאות, כשתיאלם תרועת הפסטיבלים ובקבוקי השמפניה הריקים יושלכו למחזור. הכדורגל העולמי הנהדר שלנו יחזור להיות כדורגל שכונתי, ושוב ושוב ידברו על תשתית ועל כך שהכל מתחיל ממחלקות הילדים והנוער, ועולם כמנהגו ינהג, ושוב יתייבשו על ספסל המחליפים שחקנים נפלאים שלא יקבלו די הזדמנויות להוכיח שכוכבם שדרך עשוי לזהור שוב ושוב אם רק יינתן להם סיכוי להראות את יכולתם על המגרש.
ואולי נוכל ליהנות מהם עוד עונה או שתיים, לפני שסוכנים ממולחים יאמירו את ערכם בשוק הכדורגל העולמי והם ייחטפו על ידי מועדונים גדולים ועשירים באירופה. ואולי נוכל להתענג על עדנתם של כדורגלנים צעירים שמוכיחים שוב ושוב עד לאן אפשר להגיע עם כוח רצון ונחישות ומאמן שלא רואה בעיניים.
ואולי, מי יודע, ההצלחה הזו לא תהיה הבחלה חד פעמית, קצרה כמצמוץ? זה חזון אחרית, אבל בלי חזון החיים ריקים ואפורים, ועמו - השמיים, אתם יודעים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.