13 שנים חלפו מאז הזכייה הראשונה והיחידה של ניל רוברטסון באליפות העולם בסנוקר. מאז, ולמרות שהיה ונותר אחד מטובי השחקנים בעולם, הוא חווה שרשרת של אכזבות בבמה החשובה מכולן.
האם השנה דברים ייראו אחרת? לפחות לפי ההופעה שלו אתמול (ראשון) בסיבוב הראשון של אליפות העולם נראה שהדבר בהחלט אפשרי. רוברטסון ריסק 3:10 את השחקן הסיני הצעיר וו ייזה - והפך לשחקן הראשון בהיסטוריה שמשיג שני רצפים של 146 נקודות (רק נקודה אחת פחות מהרצף המקסימלי) במשחק אחד.
2 צפייה בגלריה
ניל רוברטסון בפעולה
ניל רוברטסון בפעולה
בזכות משטר אימונים חדש. רוברטסון בפעולה
(צילום: getty images)
זה לא מסתכם בזה. התצוגה ההתקפית הנדירה של רוברטסון כללה בסך הכול ארבעה סנצ'ריז (רצפים של 100 נקודות ומעלה) ותשעה רצפים של 50 נקודות ומעלה.
"זה הכי טוב ששיחקתי פה", אמר רוברטסון והסביר את היכולת המצוינת שלו בהכנה היסודית שעשה: "התאמנתי הרבה על לסיים משחקונים בביקור אחד בשולחן - וזה אכן הצליח. בעבר נהגתי לערוך אימון בוקר ואז לחזור הביתה. עכשיו אני מתאמן בבוקר, חוזר הביתה, ואז חוזר לאימון נוסף בערב. בהתחלה היה לי קשה מאוד עם משטר האימונים הזה אבל התרגלתי".
2 צפייה בגלריה
סטיוארט בינגהאם
סטיוארט בינגהאם
יכולת מעודדת אחרי עונה לא טובה. בינגהאם
(צילום: getty images)
רוברטסון יפגוש בשמינית הגמר את ג'אק ג'ונס הוולשי שבהופעתו הראשונה באליפות העולם, הפתיע את אלי קארטר וניצח 6:10. סטיוארט בינגהאם, אלוף העולם ב-2015, רשם יכולת מעודדת אחרי עונה לא טובה וניצח 4:10 את דייויד גילברט. לאחר המשחק גילברט הביע תסכול עמוק, חשף כי "חייו בבלגן" מבלי לפרט יותר מדי ואמר שאינו בטוח שישחק סנוקר שוב.
לוקה ברסל הבלגי השיג ניצחון ראשון בקריירה באליפות העולם כשגבר 9:10 על ריקי וואלדן במשחק דרמטי. ברסל כבר הוביל 6:9, לפני שוואלדן בקאמבק מזהיר השווה ל-9:9. במשחקון המכריע ברסל התעשת ועם ברייק של 84 נקודות הכריע את ההתמודדות.
במשחקים נוספים, דינג ג'ונווי מוביל 4:5 על חוסיין ופאי בתום הסשן הראשון כשהמשחק יושלם ב-12:00. מארק וויליאמס, אלוף העולם שלוש פעמים, נקלע לפיגור 5:4 מול ג'ימי רוברטסון. המשחק יושלם ב-16:30.