אופטימיות זהירה לארטיום דולגופיאט בנוגע לסיכוייו לעלות לגמר. האלוף האולימפי בתרגיל הקרקע ביצע היום (שבת) תרגיל בינוני במוקדמות, אך לאחר שמתעמלי הקבוצה השנייה סיימו את תרגיליהם, הוא ירד למקום השישי וסיכוייו לעלות לגמר עדיין לא אבדו.
דולגופיאט ביצע שתי טעויות בולטות במהלך התרגיל, הראשונה בפס האקרובטי השני כשכופף ברכיים, החליק ולא היה רחוק מנפילה והשנייה בפס השלישי כשנחת לא טוב. הציון היה בהתאם: 14.466, הרבה פחות ממה שדולגופיאט רגיל אליו. כעת נצטרך לחכות עד לסיום המוקדמות הלילה כדי לגלות האם הישראלי יצליח בכל זאת להתברג בין שמונת הראשונים במוקדמות.
1 צפייה בגלריה
המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט
המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט
המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט
(AP Photo/Charlie Riedel)
המועמדת למדליה שרון קנטור ומאמנה שחר צוברי מדברים לקראת פריז 2024 (צילום: עוז מעולם)
בקבוצה השנייה קרלוס אדריאל יולו הפיליפיני, שקיבל 14.766 נקודות ואיליה קובטון (14.533) קיבלו ציון גבוה יותר מהמתעמל הישראלי, אך מילאד קארימי הקזחי וארבעה מתעמלים יפנים - כולל דאיקי האשימוטו - לא הצליחו לעקוף את דולגופיאט. בוהנג ז'אנג הסיני קיבל ציון זהה לזה של דולגופיאט, אך בגלל שהביצוע שלו היה חלק יותר הוא עלה על חשבונו למקום החמישי.
כעת, נותר לקוות שגם אחרי מתעמלי הקבוצה השלישית הוא יישאר בין שמונת המקומות הראשונים - מה שיבטיח את מקומו של דולגופיאט בגמר שייערך בשבת הבאה.
לאחר התרגיל אמר דולגופיאט: "ההרגשה לא כל-כך טובה, אבל נקווה לטוב ושזה יספיק. הציון קצת נמוך מדי אבל זה אפשרי. לא יודע מה קרה, התרגשות חזקה. בפס השני כמעט נפלתי אבל סך הכל היה תרגיל סביר ובגלל זה קיבלתי ציון יחסית בסדר. אני קצת מבואס, אבל אין לי מה לעשות. הסיכוי שאעלה לגמר הוא קטן. אלה החיים, זה הספורט - הגורל יחליט אם אעלה. ההכנה לא הייתה טובה, בעיקר בגלל הפציעה ברגל".
על מנת להעפיל לגמר יצטרך דולגופיאט להתברג בין שמונת הראשונים במכשיר הקרקע בחישוב של שני מתעמלים למדינה, אך הדבר יתברר רק בלילה כשכל המתעמלים יסיימו את חלקם במוקדמות.
דולגופיאט הגיע לבירת צרפת אחרי שנה לא פשוטה, שבמהלכה עבר פציעה בגיד אכילס שעדיין מכבידה עליו, אבל גם עם כוח הרתעה מול היריבים שלו. בשבעה באוקטובר, כשמדינת ישראל התמודדה עם האירוע הנורא מכל, הוא סיפק טיפת נחת כשזכה במדליית זהב באליפות העולם והעלה את דגל הכחול-לבן לראש התורן.

ארון מלא מדליות

דולגופיאט הוא אחד הספורטאים הבכירים בישראל, וגם אחד המעוטרים שבהם - למרות גילו הצעיר יחסית (26). הוא זכה בעשר מדליות לאורך הקריירה באליפויות העולם (3) ואירופה (7), וכמובן במדליית הזהב באולימפיאדת טוקיו לפני קצת פחות משלוש שנים.
באמתחתו של המתעמל הישראלי יש שלוש מדליות באליפויות העולם, האחרונה מזהב - לפני קצת יותר משבעה חודשים - ודווקא ב-7 באוקטובר - התאריך הזכור לרעה לכל עם ישראל בשל מתקפת הפתע של חמאס. אז זכה דולגופיאט באנטוורפן בתואר אלוף העולם והבטיח את מקומו בפריז 2024.
בכך, הפך לאלוף האולימפי הישראלי הראשון שיוכל להגן על התואר שלו במשחקים האולימפיים. כזכור, לינוי אשרם פרשה אחרי המשחקים בטוקיו ואילו גל פרידמן הפסיד בקרב מול שחר צוברי על השתתפות במשחקים בבייג'ינג 2008.
הכותרת
זהב כחול-לבן: החלום האולימפי הישראלי
21:40
פורסם לראשונה: 12:01, 27.07.24