כל אוהד של קבוצת הפוטבול של אוניברסיטת ונדרבליט, שבאופן מסורתי מגלמת את תפקיד הנמושה של הקונפרנס הכי חזק בפובטול המכללות (SEC), יודע שאין מה לקוות לטוב. אלא שהלילה (בין שבת לראשון) הדהימה ונדרבליט את ארה"ב עם ניצחון ביתי 35:40 על המדורגת 1 אלבמה. מדובר בניצחון הגדול בתולדות הקבוצה, ובפעם הראשונה אי פעם שהיא מנצחת קבוצה מהטופ 5.
ואכן, האוהדים של הקומודורס (הכינוי של ונדרבילט) הגיבו בהתאם. תחילה בפריצה למגרש ואז בפירוק העמודים של אחד השערים. הם גררו אותן החוצה מאצטדיון FirstBank ולאורך כל רחוב ברודווי בנאשוויל (יותר משלושה קילומטר) לפני שהשליכו אותן לנהר קמברלנד. נדרשו המון אוהדים למשימה, אבל האדרנלין מהניצחון הענק ודאי סייע.
3 צפייה בגלריה
אוהדי ונדרבליט מפילים את השער
אוהדי ונדרבליט מפילים את השער
חגגו בהתאם. אוהדי ונדרבליט מפילים את השער
(צילום: AP Photo/George Walker IV)
ונדרבילט, ששיפרה את מאזנה ל-2:3 והנחילה לאלבמה הפסד ראשון העונה, הפסידה בכל 60 המשחקים שלה נגד קבוצות מהטופ 5, לא ניצחו את אלבמה במשך 40 שנה, ולמעשה שברה רצף של 23 הפסדים ליריבה.
"משחקים כאלה משנים את החיים שלך", אמר בסיום הקוורטרבק המנצח דייגו פאביה, שעבר מניו מקסיקו סטייט, השלים 16 מתוך 20 מסירות ל-252 יארד ושני טאצ'דאונים, וגם השיג 56 יארד על הקרקע. ונדרבילט החזיקה בכדור 42:08 דקות, לעומת 17:52 של אלבמה, וצברה 418 יארד בהתקפה לעומת 394 של היריבה.
3 צפייה בגלריה
פאביה חוגג
פאביה חוגג
"משחקים כאלה משנים את החיים שלך". פאביה חוגג
(צילום: Butch Dill-Imagn Images)
3 צפייה בגלריה
אוהדי ונדרבליט
אוהדי ונדרבליט
הניצחון הגדול בתולדות הקבוצה. אוהדי ונדרבליט
(צילום: Steve Roberts-Imagn Images)
"זה חלום", הוסיף המאמן קלארק לי. "ובמשך 12 השעות הבאות, אני הולך ליהנות ממנו. יש לנו עוד הרבה לפנינו, אבל זה מה שהפוטבול של ונדרבילט צריך להיות: ניצחונות גדולים על במות גדולות. אנחנו הולכים להשיג עוד כאלה".