רגע לפני המחזור האחרון שקודם לסגירת חלון ההעברות, רגע לפני סגירת האפשרות למקצה שיפורים, מחולקת ליגת העל לשלושה חלקים. ארבע קבוצות כבר בטוחות בפלייאוף העליון, הן רחוקות מהיתר. שש קבוצות צמודות-צמודות: רק נקודה מפרידה בין החמישית לעשירית. נותרו ארבע קבוצות, אלה שייאבקו על הישרדות בליגת העל.
בית"ר ירושלים, הפועל ירושלים, נוף הגליל ומכבי פ"ת - אלו הארבע, ובשבת הזו כולן משחקות, כולל מפגש ישיר בין שתי האחרונות ברשימה, אלו שנמצאות כרגע מתחת לקו האדום. למה שכל אחת מהן תצליח להישאר? הנה הסיבות הראשיות שיש להן לשמור על אופטימיות.
5 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים. בסכנת ירידה
(צילום: עוז מועלם)

בית"ר ירושלים | בגלל הישראלים

כרגע: 17 נקודות (מקום 11)
בשבת: בחוץ מול הפועל חיפה (19.50)
כשקבוצה בכירה ואהודה נכנסת לבעיות בתחתית נהוג לומר שמה שעומד לטובתה הוא הקהל, אבל זה לא בהכרח נכון. קהל דווקא יכול להלחיץ קבוצה שלא מורגלת במאבקי ירידה, ובוודאי שהדבר נכון במצבה הנוכחי של בית"ר. אז איפה היא יכולה למצוא את האופטימיות? בסגל הישראלי שלה.
נכון לעכשיו בית"ר שיחררה רק שחקנים זרים, ולמרות מצבו הקשה של הקבוצה - הסגל הישראלי שלה טוב יותר מאלו של היריבות. איתמר ניצן, אוראל דגני, אורן ביטון, אביאל זרגרי, תמיר עדי, ירדן שועה ומיכאל אוחנה הם שחקנים שכל קבוצת תחתית אחרת הייתה חולמת לקבל. נכון, המצב מחוץ למגרש קשה, אבל אם המאמן החדש של בית"ר יבין מה יש לו ביד, הקבוצה יכולה להסתכל מלמעלה לפחות על היריבות לתחתית.
5 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
קהל דווקא יכול להלחיץ קבוצה שלא מורגלת במאבקי ירידה. אוהדי בית"ר
(צילום: עוז מועלם)

הפועל ירושלים | בגלל הסגנון

כרגע: 16 נקודות (מקום 12)
בשבת: מארחת את באר-שבע (15.00)
זה אולי נשמע מוזר, אבל מבין כל קבוצות התחתית נדמה שהפועל ירושלים היא זו שהכי בנויה לשחק כמו "קבוצה גדולה", כלומר דומיננטית, ששולטת במשחקים שלה. היא לחצה גבוה, בהצלחה רבה יש לומר, אפילו מול מכבי חיפה, והייתה הקבוצה הטובה יותר בזכות הכנה טקטית מעולה של זיו אריה, עבודה מרשימה בקישור של רוסלן ברסקי ושער של וויליאם אגאדה.
זה חשוב, כי במפגשים הישירים מול הקבוצות החלשות ביותר יכול להיות להפועל ירושלים יתרון. היא לא רק יודעת לשחק מולן, אלא ההיסטוריה הקצרה מראה שכמעט חצי מהנקודות שלה העונה הגיעו מהמשחקים האלה. נגד שתי הקבוצות שמתחתיה, נוף הגליל ומכבי פ"ת, היא אספה בינתיים שבע נקודות מתוך תשע אפשריות.
5 צפייה בגלריה
זיו אריה
זיו אריה
זיו אריה. לקבוצה שלו יש סגנון
(צילום: עוז מועלם)

נוף הגליל | בגלל החיזוק

כרגע: 14 נקודות (מקום 13)
בשבת: מארחת את מכבי פ"ת (18.00)
אין קבוצה שמתחזקת יותר מנוף הגליל, או לפחות מנסה להתחזק כמוה. עד עכשיו החתימה העולה החדשה חמישה שחקנים חדשים, וזה לא הסוף - בכוונתה לצרף עוד כמה בימים הקרובים. זה לא רק מספר השחקנים, אלא גם השמות: ארנסט מאבוקה, עד לא מזמן המגן הפותח של מכבי חיפה, הוא עכשיו שחקן נוף הגליל; ג'ון אוגו, בעבר אחד הזרים הבולטים בליגה, עשוי גם הוא לחתום.
יש גם מאמן חדש, שי ברדה, שצריך לקחת את אוסף השחקנים הזה, שכולל לא מעט תוספות, ולהפוך אותו לקבוצה. זו לא משימה פשוטה, בכלל לא, אבל יש פה כמה שחקנים שגם קבוצות גדולות יותר מנוף הגליל לא חלמו להחתים עד לא מזמן.
5 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל נוף הגליל
אוהדי הפועל נוף הגליל
משימה לא פשוטה. גם אוהדי הפועל נוף הגליל יודעים זאת
(צילום: אפי שריר)

מכבי פ"ת | בגלל הקישור

כרגע: 11 נקודות (מקום 14)
בשבת: בחוץ מול נוף הגליל (18.00)
הקבוצה שנמצאת במצב הכי קשה, חמש נקודות מתחת לקו האדום, הביאה את ניר קלינגר, שאמור להכניס יציבות הגנתית ולחימה אופיינית. זה מה שמצפים ממנו, אלה פרמטרים שנהוג לחשוב שמשאירים קבוצה בליגה. קלינגר יעשה זאת קודם כל באמצעות הקישור שלו, אחד המוכשרים בליגה, פוטנציאלית לפחות.
הנה השחקנים שפתחו בקישור של מכבי פ"ת במחזור האחרון מול באר-שבע: ארד בר (בן 21), איתן אזולאי (19) והמושאל החדש עידו שחר (20). שלושתם שחקנים שנמצאים כרגע גם בנבחרת הצעירה של ישראל, ככה שיש לאן להתקדם וגם מה לשאוף - קודם כל להישארות בליגה.
5 צפייה בגלריה
מכבי פתח תקווה
מכבי פתח תקווה
נמצאים במצב הכי קשה. שחקני מכבי פ"ת
(צילום: עוז מועלם)
פורסם לראשונה: 07:16, 29.01.22