כבר ביומו הראשון של גראנד סלאם באקו בג'ודו קיבלנו מדליה בכחול-לבן. זאת לאחר שתמנע נלסון לוי ניצחה היום (שישי) בקרב על מדליית הארד (בקטגוריית המשקל עד 57 ק"ג) את הטורקייה האסרט בוזקורט. הישראלית כבר פיגרה בווזארי בקרב המכריע, אבל לבסוף ניצחה בעזרת איפון.
נלסון לוי, אלופת אירופה המכהנת, השיגה ניצחונות מרשימים באיפונים בסיבובים הראשונים על מתחרות מאזרבייג'אן ובוסניה. ברבע הגמר ספגה הפסד מהיר (תוך 26 שניות) באיפון ליריבה רוסייה ונשרה לבית הניחומים. שם, בניקוד הזהב, אחרי איפון גדול על תלמה מונטיירו הפורטגלית, עלתה לקרב על הארד.
3 צפייה בגלריה
שני הרשקו ותמנע נלסון לוי
שני הרשקו ותמנע נלסון לוי
"תמיד שואפת להשתפר". הרשקו ונלסון לוי
(צילום: איגוד הג'ודו )
3 צפייה בגלריה
נלסון לוי על הפודיום
נלסון לוי על הפודיום
פתיחה מוצלחת לישראל בתחרות. נלסון לוי על הפודיום
(צילום: איגוד הג'ודו )
בחמש התחרויות הקודמות שלה השנה נלסון לוי לא עמדה על הפודיום, והמדליה האחרונה שלה למעשה הייתה בגראנד סלאם ת"א לפני כחצי שנה, כשגם אז זכתה בארד. "שמחה מאוד לסיים עם מדליה בגרנד סלאם באקו וזאת אחרי תקופה פחות טובה", אמרה נלסון לוי לאחר הזכייה היום. "אני תמיד שואפת להשתפר, תמיד מחוייבת לעבודה קשה ושמחה שאני מוקפת בצוות שתמיד דוחף אותי קדימה ותמיד לצידי. רוצה להודות למאמני הנבחרת שמלווים אותי שני הרשקו, עידו בר וצ׳ארלס ציבאנה".
מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו אמר: "מאושר מאוד בשביל תמנע שחוזרת למקום הטבעי שלה על הפודיום וזוכה במדלית ארד יוקרתית בגרנד סלאם באקו".
שירה ראשוני (48 ק"ג) סיימה במקום השביעי את התחרות. היא גברה על יריבה מקולומביה, הפסידה בעונשים לג'ודוקא מאיטליה ובבית הניחומים נוצחה שוב - על-ידי מתחרה רוסייה. באותו המשקל, תמר מלכה הפסידה בווזארי בקרב הראשון שלה ליריבה מאזרבייג'אן והודחה.
אצל הגברים, טל פליקר (66 ק"ג) סיים גם כן במקום השביעי ומתרחק מהמטרה שלו - להדביק את הפער מברוך שמאילוב (שעדיין מושעה) במרוץ על הכרטיס לאולימפיאדת פריז 2024. הישראלי ניצח בסיבוב הראשון ג'ודוקא מקומי. לאחר מכן גבר על יריבים מצרפת ומולדובה, אך הפסיד ברבע הגמר לג'ודוקא מטורקיסטן. בבית הניחומים נוצח שוב, אחרי שספג שלושה עונשים לחובתו מול מתחרה אוזבקי.
3 צפייה בגלריה
פליקר בפעולה
פליקר בפעולה
מקום שביעי. פליקר
(צילום: רויטרס)
אריאל שולמן (60 ק"ג) ניצח באיפון מתחרה אוזבקי, אבל הפסיד בסיבוב שלאחר מכן באיפון למתחרה מטורקיה והודח. באותו המשקל, ליאור רפאלוב, הפסיד בקרב הראשון שלו בווזארי לג'ודוקא מאזרבייג'אן.
אם תהיתם היכן גפן פרימו (52 ק"ג), שהייתה רשומה לתחרות, אז הג'ודוקא הייתה אמורה גם כן להצטרף למשלחת, אולם נמחקה מהרשימה לאחר שחלתה בשבוע שעבר והצוות המקצועי, בראשות שני הרשקו, החליטו לאפשר לה לנוח.
פורסם לראשונה: 13:56, 22.09.23