צעד ענק בדרך להבטחת כרטיס לפריז לקשת הריקרב, רועי דרור, שניצח את פטריק יוסטון הבריטי בגמר הגרנד פרי בקרואטיה וזכה במדליית הזהב.
בשלב המוקדמות דורג דרור במקום ה-12 מתוך 75 מתחרים. בשלבי שמינית ורבע הגמר הוא ניצח את היריבים הבכירים כיום בעולם, כולל את אלוף העולם מטה הגזוז מטורקיה, הקשת הראשון אי פעם שמחזיק בתואר האולימפי, העולמי והאירופאי בו זמנית. דרור ניצח את הגזוז בקרב מרתק בשלב רבע הגמר בתוצאה 2:6.
1 צפייה בגלריה
רועי דרור
רועי דרור
על גלי המומנטום. דרור
(צילום: World Archery)
בחצי הגמר ניצח הישראלי את מטאו בליסירי מאיטליה (3:7), ובגמר התחרה דרור נגד פטריק יוסטון הבריטי, אלוף העולם לנוער לשעבר וקשת אולימפי מריו וטוקיו, וניצח אותו 0:6.
"אנחנו עובדים קשה בשביל להביא את עצמנו לשיא ברגע האמת והשבוע הכל התחבר", אמר דרור בסיום. "מעבר לגאווה הגדולה לשמוע את התקווה על הפודיום זה גם הישג שמעלה לי מאוד את הביטחון בדרך לפריז".
הבטחת הכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז, בעוד חודש וחצי, בדגם הריקרב, כבר אינה בגדר חלום עבור הקשת, כאשר מדליית הזהב בה זכה מעניקה לו 30 נקודות דירוג נוספות, וממקמת אותו במקום ה-23 בדירוג העולמי. דירוג זה יספיק על מנת להבטיח את הכרטיס לפריז דרך הדירוג העולמי, כאשר 2 הקשתים הראשונים בדירוג העולמי ללא קווטה, מקבלים את הכרטיס למשחקים האולימפיים. רועי צפוי לסיים במקום הראשון בדירוג זה, כאשר הקשת הבא שמאיים על הכרטיס הוא אמירקון סדיקוב מאוזבקיסטן כאשר בינו לבין דרור מפרידות 41 נקודות.
נציגי המשלחת: העיצוב מדהים, מצפים להתחיל
(נבאדיבות ONE)
הפרש הנקודות עוד ניתן תיאורטית לסגירה, אך כאשר לפנינו עוד בסך הכל שתי תחרויות המעניקות ניקוד, מרגישים באיגוד הקשתות שבהחלט ישנו סיכוי גבוה להשיג את הכרטיס.
בנוסף להישג של רועי דרור זכה גם שמאי ימרום ממועדון קשתי מכבי ראשון במדליית הכסף בדגם הקומפאונד. שמאי, אשר מדורג 12 בעולם, משמר בכך את דירוגו העולמי מעונת הקיץ (מבטיח 4 תחרויות טובות), ולכן הוא צפוי להיכנס לעשירייה הראשונה בעולם עד סוף העונה.