אחרי ארבע שנים בגרמניה וסרביה, פרויקט נבחרת הנוער של איגוד הכדוריד עובר לפורטוגל. הסיבה המרכזית היא העלויות הגבוהות של קיום הפרויקט בגרמניה והעובדה שסרביה היא מדינה אדומה מבחינת מצב הקורונה בה.
השחקנים למעשה כבר החלו בפרויקט כשבימים אלה הם עוברים קורס מדריכים, וביום שני ייצאו למחנה אימונים של עשרה ימים בחבל איילות. לאחר ראש השנה הנבחרת תטוס לחלק המרכזי של הפרויקט בפורטוגל, שם תשהה במשך חודשיים וחצי.
2 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת שנוסעים לפורטוגל
שחקני הנבחרת שנוסעים לפורטוגל
שחקני הנבחרת שנוסעים לפורטוגל
(צילום: באדיבות איגוד הכדוריד)
במסגרת השהות בפורטוגל תתמקם הנבחרת במתקן אימונים סמוך לפורטו, תשתתף בטורנירים מול קבוצות מקומיות ותערוך משחקים מול נבחרות הנוער של פורטוגל וספרד כהכנה לאליפות אירופה. את העברת הפרויקט לפורטוגל יזם המנהל המקצועי של האיגוד, רולאנדו פרייטאס המקומי, לו קשרים רבים במדינתו.
את הפרויקט ידריך השנה לראשונה מאמן ישראלי, דביר גולדשטיין, שגם יאמן את הנבחרת באליפות אירופה. "אני מאוד מתרגש לעשות תפקיד מאתגר שעדיין לא עשיתי, והוא משמעותי וייחודי - גם בזה שאעמוד בראש מערכת מקצועית של צוות מאמנים זר (עוזריו יהיו פורטוגלים), גם בכמות האימונים שתכלול 12-11 יחידות בשבוע. אלו דברים שלא נתקלתי בהם בארץ. כמובן גם בהתנסות להיות תקופה ממושכת עם שחקנים בחו"ל ולהתרכז אך ורק בכדוריד", אמר גולדשטיין.
2 צפייה בגלריה
רולאנדו פרייטס
רולאנדו פרייטס
פרייטאס. יוזם הרעיון להעברת מיקום הפרויקט
(צילום מסך מתוך הטוויטר של רולאנדו פרייטס)
פרייטאס הוסיף: "הרמה צפויה להיות גבוהה, עם סוג כדוריד שונה, ואני מאמין שמתאים יותר לשחקן הכדוריד הישראלי, ועם משחקים מעניינים ומאתגרים. בנוסף, התנאים הכלליים שיוענקו לעבודה היומיומית עבור הצוות והשחקנים יאפשרו להם להתמקד בצד המקצועי ולחזור טובים יותר",
סגל השחקנים שייצא לפרויקט: שוערים - עומרי אזולאי (הפועל ראשל"צ), חוליאן קוגן (הפועל חבל איילות). מרכזים - אור לוי (מ.כ חולון), איתי שלמא (מכבי ראשל"צ), אסף אוחיון (בני הרצליה). מקשרים - יפתח דהן (בני הרצליה), יונתן הדר (מכבי ראשל"צ), אורי גז (הפועל אשדוד). קיצונים - תום ליבוב (אס"א ת"א), אלון שולמן (חולון), נדב כהן (רחובות), רועי ליבגוט (הפועל ראשל"צ), רון וייניגר (הפועל קריית אונו). פיבוט - אור ממן (מ.כ חולון), גל עזריאל (מכבי ראשל"צ), טדי סלבדור (רחובות).