הדיון הכי שחוק של אוהדי כדורגל ברחבי העולם - מסי נגד רונאלדו, מי יותר טוב? מי יכבוש יותר? ועוד... אז אחרי ששני הכוכבים של הדור הנוכחי יצאו מחוץ לאירופה - מסי במיאמי ורונאלדו בסעודיה - אז הדיון עובר לשני שחקני-על חדשים: אחד ויקינג ושני צב נינג'ה. סתם. ארלינג הולאנד נגד קיליאן אמבאפה.

קיליאן אמבאפה - הסאגה הבלתי נגמרת

קיליאן אמבאפה משחק (נכון לכתיבת שורות אלו) בפריז סן ז'רמן. הוא קטלני, מהיר וסקורר. בחמש שנים בפריז הוא הפך למלך שערי המועדון בכל הזמנים עם 201 כיבושים ועבר את אדיסון קבאני. לשם השוואה, האורוגוואי היה בעיר האורות 7 שנים. הוא גם קפטן נבחרת צרפת, מה שמראה שהוא גם מנהיג על המגרש. הוא וג'ף הרסט (מונדיאל 1966 נגד מערב גרמניה) הם היחידים שכבשו שלושער בגמר המונדיאל, ואמבאפה הוא היחיד שכבש שלושער והפסיד בגמר מונדיאל, לארגנטינה ולאו מסי. הוא לקח 6 אליפויות צרפת, אין ספור גביעים והחשוב ביניהם הוא מונדיאל 2018.

2 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
אמבאפה
(צילום: JULIEN DE ROSA / AFP)

אמבאפה מסיים חוזה בשנה הבאה, מה שאומר שהוא יוכל לעבור לכל קבוצה שיחפוץ בחינם. בכל חלון העברות מדברים על חתימה של אמבאפה לריאל מדריד, בכל שנה הוא נשאר. בקיץ שעבר הוא האריך חוזה וככה "מחק לשנה" את אמונם של פלורנטינו פרס וריאל מדריד. אם יקרה בסוף החיבור בין ריאל מדריד לאמבאפה זה לא יהיה רומנטי כמו שיכל להיות לפני כמה שנים, ועדיין, יש תמונה מאוד מפורסמת שלו כילד בה הוא בחדרו עם פוסטרים של ריאל מדריד וכריסטיאנו רונאלדו.

ארלינג הולאנד - מכונה משומנת

אחד הדברים שאני אוהב בכדורגל זה שחקן שבנה לעצמו קריירה הדרגתית, ואחת הדוגמאות לזה הוא ארלינג הולאנד הנורבגי. הוא התחיל את קרירת הבוגרים שלו בגיל 16 בלבד בליגה השנייה בנורבגיה, אחר כך עבר לקבוצה יותר גדולה במדינה שלו והיא מולדה. אחרי שזכה למעקב מקבוצות פאר כמו מנצ'סטר יונייטד ויובנטוס, הוא קפץ למועדון יותר גדול - רד בול זלצבורג, שם שיחק שנתיים וכבש 29 שערים בכל המסגרות.

2 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד ליד גביע ליגת האלופות
שחקן מנצ'סטר סיטי ארלינג הולאנד ליד גביע ליגת האלופות
הולאנד
(David Ramos/Getty Images)

משום הוא עבר לדרג ב' באירופה, לבורוסיה דורטמונד הגרמנית, שם שיחק 3 שנים וכבש 86 שערים! אחרי שהיה מבוקש בכל המועדונים הגדולים באירופה, מנצ'סטר סיטי שילמה לדורטמונד 60 מיליון אירו וחתמה עם הולאנד ל-5 שנים. מבחינת הקבוצה זה כל מה שהיה חסר: מלא שחקנים שיכולים להביא לו כדורים טובים (דה בריינה, סילבה, גריליש...) והוא באמת התפוצץ עם 50 שערים בכל המסגרות. הוא גם זכה בטרבל - גביע, אליפות וליגת האלופות. במהלך העונה היה לי נדמה שפפ מעלה את הרמה של הולאנד בכל משחק.
אז מי יותר טוב? לדעתי, נכון לעכשיו זה הולאנד, שמוביל בגלל שזכה בטרבל וכבש 50 שערים, 9 יותר מאמבאפה, והנורבגי משחק בליגה יותר בכירה וקשה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.