3 אנגליות, 2 גרמניות, ספרדית אחת, צרפתית אחת ופורטוגלית מפתיעה אחת, שיעשו הכל על מנת להתקדם שלבים נוספים במפעל היוקרתי של היבשת כדי להניף את הגביע עם האוזניים הגדולות בסוף העונה, הוגרלו ביום שישי. אז מה הסיכויים של כל אחת?

מנצ'סטר סיטי - בורוסיה דורטמונד

המפגש הראשון שהוגרל הוא בין פפ גווארדיולה והמכונה המשומנת שלו לבין ארלינג הולאנד ודורטמונד. מצד אחד, סיטי נעצרה רק לאחרונה אחרי 21 ניצחונות רצופים. מצד שני, החבורה המוכשרת בכיכובם של הולאנד וסאנצ'ו המצוינים אמנם מתקשה בליגה הגרמנית, אבל לא מתכוונת לוותר על המשך מסע הקסם שלה באירופה.

2 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
(צילום: EPA)

דורטמונד קבוצה התקפית באופייה, עם הגנה חלשה יחסית, ולכן היא צפויה להתקשות מאוד במץ'-אפ מול סיטי. היא תמעט להחזיק בכדור ותשלם על כל טעות שתבצע. לכן סיטי היא הפייבוריטית הברורה במפגש הזה. על מנת שדורטמונד תוכל להעפיל לחצי הגמר, היא תצטרך לנצל את חוסר הניסיון היחסי של סיטי במפעל, בשילוב תצוגות ענק ומשחק הגנה שקט ויציב. סיכויי ההעפלה: 25-75 למנצ'סטר סיטי.

ריאל מדריד - ליברפול

שחזור לגמר ליגת האלופות 2018, אז זה נגמר 1:3 למדרידאים שזכו בתואר בפעם השלישית ברציפות. אך הרבה מים עברו בנהר מאז. זו תהיה ההופעה הראשונה של ריאל ברבע מאז כריסטיאנו רונאלדו עזב והשאיר אותה להתמודד עם תקופות קשות. מנגד, ליברפול חוותה שנתיים נפלאות מאז אותו גמר. בעונה הבאה זכתה בליגת האלופות, ובעונה שעברה החזירה את תואר האליפות לאנפילד אחרי 30 שנים עקרות. ואז, הגלגל התהפך פעם נוספת. ריאל חזרה להיות כוח משמעותי תחת זינדין זידאן, שזכה באליפות ומצליח להבליט את יתרונותיה (בעיקר בקישור הוותיק עם קאסמירו, קרוס ומודריץ'). דווקא ליברפול, אחרי שנתיים חיוביות, חווה עונה קשה מאוד עם פציעות רבות (בעיקר בהגנה), מדורגת במקום השישי בלבד, והפסידה 6 משחקי בית רצופים בליגה (והיד עדיין נטויה). לכן אני מאמין שריאל מעט פייבוריטית במפגש, אך הכל פתוח וצפויים לנו 2 משחקים כבירים בין 2 קבוצות מהגדולות בהיסטוריה של היבשת. סיכויי ההעפלה: 45-55 לריאל מדריד.

פורטו - צ'לסי

המפגש הכי חד צדדי על הנייר. נראה שצ'לסי היא הפייבוריטית הברורה. ב-13 משחקיו של תומאס טוכל בתפקיד המנג'ר צ'לסי לא הפסידה, ספגה 2 שערים בלבד ונראית פשוט מצוין. אבל צריך לזכור שלמרות שפורטו עוברת עונה רעה בליגה הפורטוגלית (מדורגת במקום השני בפער גדול מהפסגה), בשלב שמינית הגמר היא הדיחה את רונאלדו ויובנטוס בצדק מוחלט, עם שני משחקים מצוינים ושחקן גדול אחד בשם סרז'יו אוליביירה. נראה שצ'לסי קבוצה יציבה וטובה יותר, ואם לא תהיה הפתעה גדולה, היא תשחק גם בחצי הגמר. סיכויי ההעפלה: 20-80 לצ'לסי.

2 צפייה בגלריה
השער הדרמטי של אוליביירה
השער הדרמטי של אוליביירה
השער הדרמטי של אוליביירה
(צילום: עוז מועלם)

באיירן מינכן - פ.ס.ז'

המפגש האחרון והגדול ביותר בשלב רבע הגמר יפגיש בין 2 הפיינליסטיות מהעונה שעברה. באיירן היא עדיין הקבוצה הטובה ביותר באירופה, עם תצוגות ענק שבוע אחר שבוע וחלוץ גדול בדמות רוברט לבנדובסקי, אך ההגנה שלה מתקשה נגד התקפות מהירות - וההתקפה של פ.ס.ז' מהירה מאוד. קיליאן אמבאפה כבר ניצל את המהירות שלו בשמינית הגמר כדי להדיח את ברצלונה עם שלושער נפלא במשחק הראשון, ויקווה שניימאר יחלים וישחק לצידו. גם אנחל די מריה הוא שחקן מנוסה מאוד עם מהירות ודריבל מצוין. צריך לזכור שריאל היא היחידה בעידן הצ'מפיונס המודרני שזכתה בתואר פעמיים(ואף שלוש) ברציפות), ולא יהיה קל לבווארים לעשות זאת, אם כי הם עדיין עדיפים כאן. יהיה מעניין. סיכויי ההעפלה: 40-60 לבאיירן מינכן.
ההגרלה קבעה גם את משחקי חצי הגמר האפשריים. 3 הקבוצות שנראות החזקות במפעל: באיירן מינכן, מנצ'סטר סיטי ופ.ס.ז' לא יוכלו להיפגש בגמר, והמנצחת בין באיירן ופ.ס.ז' תפגוש את זאת בין סיטי לדורטמונד. הצד השני של ההגרלה נראה נוח יותר. אני מהמר שבחצי הגמר ריאל מדריד תגבור על צ'לסי בקרב צמוד, ואילו מנצ'סטר סיטי תדיח את פ.ס.ז'. בגמר, לדעתי הניסיון ידבר, וזידאן תצליח לזכות בליגת האלופות פעם נוספת - הזכייה הגדולה ביותר שלה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.