הישג אדיר לשחמט הישראלי: דווקא ביממה קשה, בה צה"ל מסר כי אותרו מספר גופות חטופים ברצועת עזה, הושמעה "התקווה" באליפות אירופה. נגה אורין בת ה-17 זכתה בתואר אלופת אירופה לנערות (עד גיל 18) בתחרות היוקרתית שנערה בבירת צ'כיה פראג.
אורין, חברת נבחרת ישראל לבוגרות ושחמטאית מועדון חיפה-נשר, סיימה את התחרות במקום הראשון עם 7.5 נקודות בתום 9 משחקים וללא אף הפסד. היא הקדימה את הפולנייה איזבלה טוקארז והשווייצרית מריה מנקו (7 נקודות כ"א) שסיימו יחד איתה על הפודיום.
1 צפייה בגלריה
נגה אורין
נגה אורין
נגה אורין
(צילום: איגוד השחמט)
את אורין מדריכים רב אמנן יבגני זנן ורב אמן אורי קובו שליוו אותה גם בתחרות. מאמני נבחרת הנערות מטעם איגוד השחמט היו מרסל אפרוימסקי וקובו. ראש המשלחת היה מיכאל קלנבורג. מדובר במדליית זהב ראשונה לנערות מאז 2009 - כך שההישג הוא עצום. "זו הייתה תחרות מרשימה של נגה", החמיאה לה אפרוימסקי. "היא עשתה זאת בצורה מרשימה וחלקה".
אורין עצמה ממשיכה את כושרה הנהדר מהחודשים האחרונים. רק לאחרונה סיימה עם נבחרת הנערות במקום השני באליפות אירופה ברודוס. בשבוע הבא כבר תצא עם נבחרת הבוגרות של ישראל לאולימפיאדת השחמט שתיערך בבודפשט. באיגוד הישראלי לשחמט משלימים במקביל את ההכנות לקראת אליפות העל שתארח ישראל בירושלים ב 24-26.9 בה יתארחו גדולי שחקני השחמט בעולם, השחמטאים היהודים המובילים ועוד. במקביל, יתקיים משחק סימולטאני הגדול בתולדות ישראל עם למעלה מ1000 שחמטאים וכן אליפות פתוח בשח מהיר כחלק מהפנינג שחמט מיוחד.
אורין סיפרה לאחר ההישג הגדול: "מדליית זהב מרגשת, בטח אחרי כל העבודה הקשה שלי. שמחה שהאימונים השתלמו וסיימתי תחרות נהדרת מבחינתי. כמובן שבימים קשים אלה עבור המדינה שלנו, זה מרגש כפליים לשמוע את התקווה על ראש הפודיום ולראות את דגל ישראל מתנוסס. מקווה להשבת כל החטופים ולשלום חיילי צה"ל".
ד"ר צביקה ברקאי, יו"ר איגוד השחמט, בירך את אורין: "מדובר בהישג מרשים לכל הדעות שממשיך את המומנטום האדיר בו השחמט הישראלי נמצא ומקדם את הגעת השחמטאים הטובים בעולם לישראל לרגל אליפות העל ותחרויות מיוחדות נוספות ב-24-26.9 בירושלים. נגה היא גם חברת נבחרת ישראל, שתצא בעוד שבוע לאולימפיאדת השחמט ותקווה גם שם לקצור הישגים בזירה הבינ"ל. ההישג כמובן מתעצם בתקופה מאתגרת ומורכבת שמדינת ישראל חווה מאז ה-7.10".