רגע לפני ראש השנה שעבר, כשגבי קניקובסקי כבש שער ניצחון מאוחר נגד בלארוס לעיני בלומפילד מלא באוהדים והשאיר בחיים את סיכויי ישראל להגיע ליורו, זו הייתה גם ההופעה האחרונה של מנור סולומון במדים הלאומיים לפני הפציעה שהשביתה אותו לתקופה ארוכה.
הערב (21:45) בדברצן יסגור סולומון בן ה-25 מעגל כשישוב להרכב הנבחרת במשחק נגד בלגיה בפתיחת ליגת האומות אחרי שנה מסויטת מבחינתו. הוא החסיר חצי מהקמפיין הקודם של הנבחרת, אבל גם כששיחק הבקיע רק שער אחד בשישה משחקים, בבית נגד אנדורה. סולומון נחשב לאס המוכשר ביותר של נבחרת ישראל, אלא שבהיעדרו אוסקר גלוך נותן לו פייט רציני על ההגדרה הזאת.
3 צפייה בגלריה
סולומון
סולומון
לא שיחק יותר מדי בשנתיים האחרונות. סולומון
(צילום: עוז מועלם)
לסולומון יש בקריירה היילייטס כמו השערים בליגת האלופות מול ריאל מדריד ומנצ'סטר סיטי, וארבעה שערים ברציפות במדי פולהאם, אבל חסרה לו יציבות - בעיקר בגלל פציעות. מאז הבריחה שלו מקייב בגלל הפלישה של רוסיה לאוקראינה בינואר 2022, הוא רשם שבעה משחקים בלבד בהרכב, ורק באחד מהם השלים 90 דקות מלאות. בעונת הבכורה שלו באנגליה הוא קיבל רק 560 דקות בפולהאם. בקיץ הקודם עבר לטוטנהאם, אבל באחד האימונים הוא נפצע שוב, וכשכבר היה נדמה כי סולומון חוזר לפעילות הפציעה הסתבכה והוא מצא את עצמו פעמיים נוספות על שולחן הניתוחים. אחרי עשר פציעות בסך הכל וארבעה ניתוחים, נראה כי האתגר הגדול ביותר של סולומון הוא העמידות הגופנית, ולכן העונה הנוכחית במדי לידס בצ'מפיונשיפ היא מבחן רציני באחת הליגות הקשוחות ביותר בעולם.

רב"ש נשם לרווחה

עוד לפני שנפצע, סולומון קיבל את המושכות בנבחרת בעידן שאחרי ערן זהבי, אבל לא עמד בציפיות ממנו. הוא נראה מתוסכל ושבלוני עם ההטעיות שהיריבות למדו וסגרו בקלות, כולל במשחקים מול בלארוס ואנדורה. למעט הצגה בליגת האומות באלבניה, עם צמד, אין לו זיכרונות חיוביים מהקמפיין האחרון. ועדיין, רן בן־שמעון עקב בעניין אחרי החזרה שלו לפעילות וייחל לכך שיהיה כשיר למשחקים הקרובים מול בלגיה ואיטליה. הוא פשוט לא יכול להרשות לעצמו לוותר על שחקן כזה.
3 צפייה בגלריה
בן שמעון
בן שמעון
בוודאי שמח כשסולומון חתם בלידס. שמעון
(צילום: REUTERS/Marton Monus)
המאמן הלאומי יכול היה לנשום לרווחה כשסולומון חתם בלידס, ובעיקר אחרי התצוגה שלו במשחק הבכורה מול האל סיטי עם הבישול בתום מהלך טיפוסי שלו מהאגף השמאלי. גם אוהדי לידס הספיקו להתחבר לסולומון, והמאמן דניאל פארקה פירגן לו: "מנור כבר הוכיח את עצמו בפרמייר־ליג ובליגת האלופות. הוא היה נהדר בפולהאם למרות עונה קשה מבחינת פציעות. טוב שהוא היה מעורב בארבעה משחקי ידידות של טוטנהאם".
סולומון לא רצה לעזוב את האי הבריטי, ולמרות שהייתה לו הצעה לעבור בהשאלה לחטאפה הספרדית, הוא העדיף להישאר באנגליה, גם אם זה לא בפרמייר־ליג. לידס, מועדון עם מסורת מפוארת וקהל מדהים, רוצה לשוב לקדמת הבמה, וסולומון מצידו מקווה לעבור עונה יציבה ללא פציעות ולהוכיח כי הוא מסוגל לעמוד גופנית בעומס של ליגה אינטנסיביות. איכות הרי יש לו. בתום משחק הבכורה שלו בלידס טענו הפרשנים שהוא רמה מעל הצ'מפיונשיפ, ואם הוא ימשיך ככה זה יקל על טוטנהאם להשאיר אותו בקיץ הבא, אחרי שיחזור מההשאלה.
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
בכורה נהדרת בלידס. סולומון
(צילום: Cameron Smith/Getty Images)
סולומון עשה עם טוטנהאם הכנה מלאה לעונה וגם הספיק לשחק במדיה כחצי שעה בהתמודדות עם קובה בטוקיו במסגרת המסע של התרנגולים למזרח הרחוק, כך שהוא מגיע מוכן למשחקי הנבחרת. הערב הוא יהיה חלק מחוליית ההתקפה האירופית של רב"ש יחד עם גלוך "האוסטרי" וענאן חלאילי "הבלגי". אחרי שנה של היעדרות מהמדים הלאומיים, ולמרות הרזומה הדל במשחקים בשלוש השנים האחרונות, סולומון הוא עדיין שחקן המפתח של הכדורגל הישראלי, בטח במשחקים מול נבחרות מהדרג הבכיר של אירופה כמו בלגיה, איטליה וצרפת. הוא יכול לעשות את הקאמבק שלו דווקא מול האיכות שממול.
פורסם לראשונה: 08:32, 06.09.24