לאו מסי הוא שחקן הכדורגל החשוב בעולם. אחרי 21 שנים בברצלונה, הארגנטינאי בן ה-34 עובר לשחק בפריז. הוא חתם על חוזה לשנתיים בהן ישתכר 35 מיליון אירו לעונה ועוד מענק חתימה של 30 מיליון. כלומר, יש מועדון ספורט שמשלם לשחקן אחד, אמנם בשיא הקריירה, אבל בגיל די מתקדם, 100 מיליון אירו לשנתיים בשביל לשחק כדורגל. על הנייר זה נשמע מופרך, אבל מבחינה עסקית זו החלטה קלה. והקטע הוא שמחוזי פרסום, הבחור מרוויח כל שנה פי 3 ויותר.
מסי שיחק כל השנים עם המספר 10 על הגב, חוץ מהשנתיים הראשונות שלו בבוגרים, כשאז 10 היה ברזילאי אחד בשם רונאלדיניו. אז בשביל למתג את הפרעוש מחדש הוא מחליף עכשיו למס' 30, וגם כי שוב המספר 10 תפוס ע"י ברזילאי בשם ניימאר. ועכשיו טירוף המרצ'נדייז מתחיל. תוך שעה נמכרו כל 30,000 החולצות של מסי שהוצאו למכירה באתר הרשמי של המועדון, דומה לזמן שלוקח לעומר אדם למלא את סמי עופר. מיליוני חולצות פ.ס.ז' ימכרו השנה ברחבי העולם. לפי הדיווחים, חולצת המשחק הרשמית תעלה 111 דולר, בעוד שגרסת הפרימיום תימכר ב-188 דולר. 300 אלף חולצות ב-24 השעות הראשונות, לפי הערכת המועדון, זה כבר 40 מיליון דולר. הם יחזירו את כל המשכורת השנתית של התכשיט ביומיים הראשונים. אז בעצם, המעבר לפריז הוא סוג של גיוס המונים.

1 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
לאו מסי
(צילום: EPA)

וכאן נכתב עוד פרק מעניין במלחמה בין שני מותגי הספורט הגדולים בעולם. בפינה השמאלית ניצבת אדידס הגרמנית, אצלה מסי חתום כפרזנטור כבר 20 שנה. כל שנה הם מעצבים נעל כדורגל חדשה על שמו ולצידה קו מוצרי בגדים. בחסות מסעות פרסום מבריקים הם מוכרים מיליוני זוגות נעלי פקקים וחולצות של נבחרת ארגנטינה. בפינה הנגדית מחכה נייקי האמריקאית, שהיא ספקית המדים ואחד מנותנות החסות של ברצלונה, נבחרת ברזיל וגם פ.ס.ז'. כך יוצא שמסי לובש מדים של נייקי ומכדרר בנעלי אדידס.
לפני שלוש שנים ישבו בנייקי מוחות השיווק של מותג ג'ורדן וחשבו איך אפשר להגדיל את המכירות. אחד הרעיונות היה להרחיב את קו המוצרים של מותג הכדורסל הנחשק בעולם, לתחום הכדורגל. מאז השקת המותג באפריל 1985 ובמשך 34 שנים, אייר ג'ורדן היה רק כדורסל (וקצת גולף). ואז, בצעד פורץ דרך, קבוצת הכדורגל של פריז החלה לשחק עם סמל אייר ג'ורדן על המדים. בהתחלה היה מוזר לראות את האייקון על חולצות כדורגל, ועד היום הם קבוצת הכדורגל היחידה שמשחקת במדי כדורסל. עכשיו, כשמסי מגיע לפריז, נראה שהמהלך הושלם. ג'ורדן עומד לכבוש גם את עולם הכדורגל. נייקי ניצחו.
אז כשתראו בקרוב הרבה ילדים מתרוצצים בחולצות כחולות עם סמל ג'ורדן על דש ימין, סמל מגדל אייפל בשמאל ומספר 30 על הגב, תבינו למה. ואם תהיו סבלניים ותחכו שבועיים, לא תצטרכו לטוס לפריז או לקניון, תוכלו פשוט למצוא פריט דומה ב-50 שקל בשוק הקרוב לביתכם.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.