רפאל נדאל חלם על זכייה בגרנד סלאם מספר 23 באליפות ארה"ב, ובהיעדרו של נובאק ג'וקוביץ' ועם הדחתו של האלוף המכהן דניל מדבדב נראה היה שדרכו לשם סלולה. אלא שתוכניות לחוד ומציאות לחוד: השור הספרדי סיים את דרכו בניו-יורק מוקדם מהצפוי, עם הדחה סנסציונית בשמינית הגמר. החלומות על זכייה במייג'ור שלישי ב-2022, בגיל 36, התנפצו.
4 צפייה בגלריה
רפאל נדאל טניסאי ספרדי
רפאל נדאל טניסאי ספרדי
גרנד סלאם מספר 23 יצטרך לחכות. נדאל
(צילום: EPA)
על ההפתעה המרעישה אחראי הטניסאי האמריקאי פרנסיס טיאפו, עם ניצחון מזהיר 4:6, 6:4, 4:6, 3:6 במותחן שנמשך שלוש שעות ו-31 דקות. טיאפו בן ה-24, המדורג 26 בעולם, אף פעם לא היה בטופ-20 במהלך הקריירה. רק פעם אחת בעבר, באליפות אוסטרליה 2019, הגיע לרבע גמר של טורניר גראנד סלאם. התואר היחיד שבו זכה בקריירה היה לפני ארבע שנים. הוא לא בדיוק המועמד הטיפוסי לנצח את נדאל, שלמרות הפציעות נמצא השנה בכושר אדיר.
בכל זאת, עם תצוגת טניס מרהיבה שהוציאה את נדאל משיווי משקל, טיאפו טרף את כל הקלפים בדרך לרבע הגמר בפלאשינג מדו. טיאפו אימלל את נדאל עם הגשה נהדרת (18 אייסים לעומת 9 בלבד של הספרדי, 4 שגיאות כפולות לעומת 9 של נדאל), שבר את ההגשה שלו חמש פעמים, ועם משחק עוצמתי במיוחד (49 ווינרים) דהר לניצחון שהגיע משום מקום.
4 צפייה בגלריה
פרנסיס טיאפו טניסאי אמריקאי
פרנסיס טיאפו טניסאי אמריקאי
"אני על סף דמעות". טיאפו בטירוף
(צילום: AFP)
"אני יותר ממאושר, אני על סף דמעות. אני לא מאמין. שיחקתי טניס מדהים, משהו מיוחד קרה היום", אמר טיאפו הנרגש. "נדאל הוא אחד השחקנים הגדולים בכל הזמנים. היו לי בעיות בעבר, לא הייתה לי הבגרות במשחקים הגדולים האלה. אני מרגיש שאני נמצא במקום טוב יותר עכשיו. אני לא חושב עכשיו על המשחק הבא שלי".
היריב הבא של טיאפו יהיה אנדריי רובלב הרוסי, שעלה לרבע הגמר באליפות ארה"ב בפעם השלישית בקריירה. המדורג 11 בטורניר ניצח 4:6, 4:6, 4:6 את קמרון נורי (9) וינסה לעלות לחצי גמר גרנד סלאם בפעם הראשונה בקריירה שלו אחרי שהפסיד בכל אחת מחמש הפעמים שעלה לרבע הגמר עד כה. הוא גם יחזור לטופ-10 העולמי.
4 צפייה בגלריה
אנדריי רובלב טניסאי רוסי
אנדריי רובלב טניסאי רוסי
מחכה לטיאפו. רובלב
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
איגה שביונטק טניסאית פולנייה
איגה שביונטק טניסאית פולנייה
הלך קשה מאוד. שביונטק
(צילום: AFP)
גם האיטלקי המוכשר יאניק סינר (13) יהיה ברבע הגמר אחרי מרתון של חמש מערכות וכמעט ארבע שעות מול הבלארוסי הדי אלמוני אילייה איבשקה (73). סינר ניצח 1:6, 7:5, 2:6, 6:4, 3:6 ויפגוש את קרלוס אלקראס (4) המצוין, שגם משחקו נמתח לחמש מערכות וארך אף הוא קרוב לארבע שעות. אלקראס גבר על מארין צ'יליץ' (17) הוותיק 4:6, 6:3, 4:6, 6:4, 3:6.

נשים

ג'סיקה פגולה האמריקאית, שמדורגת 8 בטורניר, עלתה בפעם השנייה בקריירה ובפעם השנייה ברציפות לרבע הגמר בניו יורק. פגולה ניצחה 3:6, 2:6 מרשים מאוד את פטרה קביטובה במשחק שנפסק במהלכו בשל גשם. זו הפעם השלישית שפגולה עולה לרבע גמר גרנד סלאם השנה אחרי שעשתה את זה באליפות אוסטרליה, שם נוצחה על ידי אשלי בארטי, וברולאן גארוס (הפסידה לאיגה שביונטק). היא צפויה לעלות אל החמישייה הראשונה בעולם אחרי הטורניר. בסיבוב הבא מצפה לה דייט עם המדורגת מספר 1 בטורניר ובעולם איגה שביונטק.
שביונטק פתחה את המשחק שלה מול יולה נימאייר הגרמנייה (108) רע מאוד והפסידה 6:2 במערכה הראשונה אחרי 42 דקות, אבל הצליחה להתאושש ואחרי מערכה שנייה קשה מאוד כבר טיילה בשלישית 0:6 בדרך לרבע הגמר.
תמונת הרבע הגמר הושלמה עם הניצחונות של קרולינה פלישקובה (22) על ויקטוריה אזרנקה (26), 5:7, (5) 7:6, 2:6, וארינה סבאלנקה (6) על דניאל קולינס (19) האמריקנית, 6:3, 3:6, 2:6 - והן ייפגשו על הזכות להשיג כרטיס לארבע האחרונות.
פורסם לראשונה: 23:25, 05.09.22