נובאק ג'וקוביץ' חזר לאוסטרליה, אבל עדיין לא שכח את מה שעבר שם בשנה שעברה. כזכור, הסרבי גורש מהמדינה בתחילת השנה שעברה אחרי ששהה במעצר ממושך בעקבות סירובו להתחסן נגד קורונה. בנוסף, נאסר עליו להיכנס אל המדינה בשלוש השנים הבאות, אבל הוחלט לאפשר לו להשתתף בטורניר במלבורן השנה, שם הוא ינסה לזכות בתואר הגרנד סלאם ה-22 בקריירה והעשירי בדאון אנדר.
"אי אפשר לשכוח את האירועים שהיו פה בשנה שעברה, זה אחד הדברים שנשארים איתך", הודה ג'וקוביץ' במסיבת עיתונאים שערך באוסטרליה, "זה נשאר איתך כל חייך. זה משהו שלא חוויתי מעולם ואני מקווה שלא אחווה שוב, אבל זה היה שיעור בעל ערך לחיים מבחינתי".
1 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' טניסאי סרבי
נובאק ג'וקוביץ' טניסאי סרבי
לא שכח את מה שקרה. ג'וקוביץ'
(צילום: AP)
ג'וקוביץ' המשיך ואמר: "אני צריך להתקדם הלאה והעובדה שחזרתי לאוסטרליה מראה מה אני מרגיש לגבי המדינה ולגבי החזרה לשחק כאן". הסרבי יתכונן לאליפות אוסטרליה בטורניר אדלייד שייפתח ב-1 בינואר והוא מקווה לקבלת פנים חמה מצד האוהדים האוסטרליה: "זה מקום נהדר והאנשים כאן ובאוסטרליה בכלל אוהבים טניס, אוהבים ספורט ונקווה שהמון אנשים יבואו לצפות במשחקים ויהיה כיף".
ג'וקוביץ' הוסיף: "אני מקווה שהכול יהיה חיובי. ברור שזה משהו שאני לא יכול לצפות, אעשה את המיטב לשחק טוב ולהסב הנאה לצופים. מה שקרה ב-12 החודשים האחרונים הוא לא משהו שקל לעכל, אבל אני צריך להתקדם. האירועים האלה לא יחליפו את החוויות שצברתי במלבורן ובאוסטרליה לאורך כל הקריירה שלי. אני מגיע עם מחשבות חיוביות ומצפה לשחק. זה תמיד היה הגרנד סלאם האהוב עליי והתוצאות מראות את זה".