רפאל נדאל הודח, רוג'ר פדרר פצוע ונובאק ג'וקוביץ' לא הגיע לאליפות ארה"ב, אבל קרלוס אלקראס בן ה-19 ויאניק סינר בן ה-21 הצעירים הוכיחו היום (חמישי) שיש עתיד לטניס גם אחרי ששלושת הגדולים יפרשו.
השניים סיפקו משחק ענק ברבע הגמר, שנכנס עמוק אל תוק הלילה הניו-יורקי ונמשך 5:14 שעות (המשחק הארוך ביותר באליפות ארה"ב הנוכחית). בסופו, אלקראס הספרדי (3 בעולם) ניצח בחמש מערכות מפרכות 3:6, 7:6, 7:6, 5:7, 3:6 את סינר האיטלקי (13 בעולם).
2 צפייה בגלריה
קרלוס אלקארס
קרלוס אלקארס
קרלוס אלקראס. משחק עונה
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
יאניק סינר
יאניק סינר
יאניק סינר. נתן את הכל. זה לא הספיק
(צילום: AFP)
זה היה משחק מותח במיוחד, כאשר במערכה הרביעית סינר הוביל 4:5 והייתה לו נקודת משחק, אבל אלקראס - שסומן כבר על-ידי רבים כדבר הגדול הבא של הטניס העולמי - הצליח להציל אותה והפך את התוצאה. המשחק הסתיים ב-2:50 לפנות בוקר - השעה הכי מאוחרת אי פעם באליפות ארה"ב. מצד שני, אלקראס כבר רגיל כנראה ללכת לישון מאוחר במיוחד: גם המשחק הקודם שלו התפתח לדרמה של חמש מערכות - בשמינית הגמר הוא עבר את מרין צ'יליץ' בקרב שנמשך 3 שעות ו-53 דקות "בלבד" והסתיים בשעה 2:23 בלילה שעון מקומי.
"זה היה לא ייאמן, יאניק שחקן מצוין. אני רוצה להודות לקהל על התמיכה, אני לא מאמין שהצלחתי לנצח היום. האמנתי בעצמי עד הסוף, גם כשעמדתי להפסיד. היה מאוד קשה, אבל נשארתי במשחק ונשארתי רגוע כמה שיכולתי", אמר אלקראס בסיום.
בחצי הגמר יפגוש הטאלנט הצעיר את פרנסיס טיאפו האמריקאי (26 בעולם), שממשיך בסיפור הסינדרלה שלו: אחרי שהדהים בשמינית הגמר את רפאל נדאל עם טניס סנסציוני, הוא התגבר בשלב הבא גם על אנדריי רובלב הרוסי (11 בעולם) 6:7, 6:7, 4:6.

נשים

ארינה סבאלנקה, המדורגת שישית בעולם, הצליחה לעלות בפעם השנייה ברציפות לחצי גמר אליפות ארה"ב והיא למעשה היחידה שנותרה בטורניר שהייתה בשלב חצי הגמר גם בשנה שעברה (גם אצל הגברים וגם אצל הנשים). סבאלנקה ניצחה 1:6, 6:7 (4) את קרולינה פלישקובה הצ'כית בתוך שעה ועוד 24 דקות. היריבה שלה תהיה איגה שביונטק, המדורגת 1 בעולם, שרשמה עוד ניצחון חלק - 3:6, 6:7 על ג'סיקה פגולה מארה"ב (8 בעולם)
פורסם לראשונה: 20:58, 07.09.22