הגרלת שלב רבע הגמר של ליגת האלופות התקיימה היום (שישי), ושמונה הגדולות של אירופה גילו מול מי הן יצטרכו להתמודד בדרך אל התואר הנכסף, עשינו לכם מדריך קצר על המפגשים שצפויים לנו. המשחקים הראשונים ייערכו ב-6-5 באפריל והגומלין שבוע לאחר מכן.

הכי מעניין

מנצ'סטר סיטי - אתלטיקו מדריד
הפעם האחרונה בה דייגו סימאונה ופפ גווארדיולה נפגשו הייתה בחצי גמר ליגת האלופות בעונת 2015/2016. זה היה מפגש מרתק בין מאסטר ההתקפה למאסטר ההגנה, ונגמר לטובתו של סימאונה. שער חוץ של אנטואן גריזמן קבע 2:2 בסיכום הכללי ואתלטיקו עלתה לגמר על חשבון באיירן מינכן. הפעם אין שערי חוץ, ופפ פוגש את סימאונה כשהוא עם מנצ'סטר סיטי. עוד מכונת התקפה משומנת שבנה בעצמו, ואתלטיקו היא אותה אתלטיקו. אותה אחת שמסוגלת לעצור את רונאלדו עם אפס איומים מתוך הרחבה כמה ימים אחרי שכבש שלושער.
פפ ודייגו שונים מאוד בפילוסופיה שלהם, אבל מדובר גם בשני חולי שליטה שאוהבים להחליט על הכל, יורדים לפרטים הכי קטנים והשחקנים שלהם מעריצים אותם. "שניהם דוחפים אותך לקצה גבול היכולת, כי הם אוהבים לנצח", אמר רודרי ששיחק אצל שניהם, "בסופו של דבר זה לא משנה איך אתה משחק, העיקר הניצחון".
3 צפייה בגלריה
גווארדיולה וסימאונה
גווארדיולה וסימאונה
גווארדיולה וסימאונה במפגש הקודם
(צילום: גטי אימג'ס)
לכן זה הולך להיות קרב מוחות כדורגל מרתק במיוחד בין שני קצוות. פפ הצליח להגיע לגמר בשנה שעברה והפסיד לצ'לסי, סימאונה הפסיד פעמיים ליריבה העירונית. בליגה, סיטי נלחמת על עוד אליפות. אתלטיקו כבר די הרימה ידיים ותסתפק במקומות 4-2. אולי זה יהיה היתרון של אתלטיקו, שתגיע למפגשים בראש נקי יותר. ועדיין, זאת ההתקפה של מנצ'סטר סיטי, אפילו אתלטיקו תתקשה מאוד לשמור על שער נקי מול ריאד מאחרז, קווין דה בריינה והחברים.

הכי צמוד

ריאל מדריד - צ'לסי
למרות ההצגה המדהימה שלה מול פריז סן ז'רמן ועוד לפני ההגרלה הקשה, ריאל מדריד דורגה רק במקום הרביעי-חמישי אצל רוב סוכנויות ההימורים בטבלת הפייבוריטיות לזכייה. לא נותנים לבלאנקוס קרדיט, ובאיירן מינכן, סיטי וליברפול מקדימות אותם. מה שמדהים הוא שעל אף כל הצרות מחוץ למגרש, היריבה שלה ברבע הגמר, צ'לסי, צמודה אליה. טוב, בכל זאת מדובר באלופת אירופה הנוכחית וזאת שהדיחה את אותה ריאל בחצי הגמר בעונה שעברה. תומאס טוכל הגיע פעמיים ברציפות לגמר (עם פ.ס.ז' ב-2020, עם צ'לסי בעונה שעברה) ויכול ליצור לעצמו איזושהי מסורת. מצד שני, קרלו אנצ'לוטי זכה בליגת האלופות שלוש פעמים, שיא צ'מפיונס יחד עם זינדין זידאן. זה יהיה מפגש מעניין בין אנגולו קאנטה ללוקה מודריץ' במרכז המגרש, בין הניסויים הטקטיים של טוכל לניסיון העצום של אנצ'לוטי. אמנם קצת שידור חוזר מהעונה שעברה, אבל הפעם ריאל מגיעה במומנטום אחרי המהפך מול פ.ס.ז'.
3 צפייה בגלריה
לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ'. מגיע בכושר שיא
(צילום: gettyimages)

הכי חד צדדי

ליברפול - בנפיקה
כנראה שבליברפול חייכו אחרי שראו את ההגרלה, נחסכו מהם כל השמות הגדולים. האדומים פתחו מחדש את מאבק האליפות באנגליה, מוחמד סלאח וסאדיו מאנה שמו את אליפות אפריקה מאחור וחזרו להיות קטלניים ביחד, ולפעמים התיאום בהתקפת ליברפול מזכיר תיאום של נבחרת התעמלות אמנותית, וליריבות אין מושג איך להתמודד עם זה. בנפיקה מגיעה אחרי שלכאורה עשתה את שלה והדיחה את איאקס, אף אחד לא נותן לה סיכוי לעבור את הלהקה של יורגן קלופ.
3 צפייה בגלריה
מוחמד סלאח
מוחמד סלאח
מוחמד סלאח. קשה לעצור את ליברפול
(צילום: רויטרס)

הכי חד צדדי 2

באיירן מינכן - ויאריאל
באיירן מינכן הגיעה לגומלין מול זלצבורג בתקופה לא הכי טובה שלה, ויצאה לדרך חדשה עם שביעייה לרשת של הקבוצה האוסטרית. אלופת גרמניה פשוט מחצה את היריבה שלה וזה היה לפעמים קצת מפחיד. הבאה בתור היא ויאריאל. גם כאן יחסי הכוחות די ברורים. אלופת גרמניה מול המקום השביעי בליגה הספרדית. אולם ויאריאל של הליגה היא לא ויאריאל של אירופה, וה-0:3 בגומלין בטורינו על יובנטוס הוכיח את זה. באיירן מינכן עדיין פייבוריטית מובהקת כאן. אחרי ההדחה ברבע הגמר בעונה שעברה ואחרי האכזבה האישית של רוברט לבנדובסקי בכדור הזהב, באיירן מינכן מכוונת בכל הכוח לזכייה. כל דבר מלבד העפלה לגמר יהיה מאכזב עבורה, ואפשר להיות די בטוחים שגם ויאריאל לא תעצור אותה בדרך לשם.
פורסם לראשונה: 16:04, 18.03.22