האתלט אדם נורפייסוב זכה היום (שבת) במדליית זהב בקפיצה במוט באליפות העולם באתלטיקה לחירשים שנערכת בימים אלה בטאיפי, טיוואן, עם תוצאה של 4.55 מטר. תחרות קפיצת מוט השתתפו 7 מתחרים מרחבי העולם.
עידו רושינק, יושב ראש ארגון הספורט של החרשים בישראל, אמר: "הישג זה מהווה אבן דרך משמעותית בקריירה של האתלט ומביא גאווה רבה למדינה, ההישג המרשים הזה הוא תוצאה של עבודה קשה והתמדה, ואנחנו גאים בו מאוד. אנחנו מברכים אותו על ההצלחה ומאחלים לו המשך הצלחה בעתיד. הישג מרשים זה מציב את אדם נורפייסוב כאחד הספורטאים החירשים המובילים בענף זה בעולם, ומקור גאווה לישראל".
1 צפייה בגלריה
אדם נורפייסוב
אדם נורפייסוב
אדם נורפייסוב
(צילום מסך)
ניקיטה מירקין בן ה-17 ממכבי ראשל"צ הוכתר בסלובקיה כסגן אלוף אירופה בקפיצה במוט עד גיל 18. סירקין, המאומן בידי קונסטנטין סמיונוב, הוביל עם 5.00 מ' (בניסיון הראשון), אבל התעלות של מתיאס אורבנצ'יק הבלגי בניסיון השניל-5.10 מ' העניקה לו את מדלית הזהב. זו מדלית הכסף השנייה בהיסטוריה של ישראל, שנתיים לאחר שנועם ממו עשה זאת ב-800 מ' באליפות שנערכה בירושלים.
בנינוב, בלגיה, הפתיע זמנו מוצ'ה (הפועל חולון) כשהציב את התוצאה השנייה בהיסטוריה לישראליב-3000 מ' מכשולים, 8:33.09 ד'. הוא שיפר את שיאו האישי בכ-10 שניות ומפגר רק אחרי השיאן איתי מגידי, 8:24.13 ד', באליפות אירופה בגטבורג-ב-2006.