ליונל מסי הוא ללא ספק אחד הכדורגלנים הטובים ביותר בשנות האלפיים האחרון - ויש המוסיפים שבכל הזמנים. הקיץ, אלוף העולם עם ארגנטינה עמד בפני פרשת דרכים. היה ברור שהשידוך בינו לבין פ.ס.ז' על סף סיום. הסיבה העיקרית הייתה כי האוהדים טענו שלא אכפת לו מהקבוצה ושהוא ממעט להשקיע באימונים ובמשחקים. למסי היו כמה אופציות עקב זאת: לחזור לברצלונה, לעבור לאל-הילאל מסעודיה או ללכת על אינטר מיאמי בארה"ב.
האופציה הראשונה נפסלה מכמה סיבות: לבארסה יש את לבנדובסקי וקשה לראות את מסי מוותר לו על דקות ולהפך. בנוסף, קדנציה שנייה במועדון מושווית לראשונה, והשיאים שהפרעוש קבע בימיו הגדולים כמעט בלתי ניתנים לשבירה. מעבר לכך, ברצלונה מסובכת בפרשה הנוגעת להלבנת הון וזיוף מסמכים, והחקירה עדיין פעילה. אז למה להכניס ראש בריא למיטה חולה? האופציה השנייה נפסלה בעיקר מסיבות תדמיתיות. נכון, מסי יכול היה לחתום בסעודיה שמשלמת הרבה ולשחק שם עוד כמה שנים לפני שיחליט על פרק ב'. אבל פערי התרבות גרמו לו מן הסתם לחפש מדינה מערבית ומתקדמת יותר - ואל תשכחו שיש גם אישה וילדים בתמונה.

1 צפייה בגלריה
איור לאו מסי דייויד בקהאם
איור לאו מסי דייויד בקהאם
איור לאו מסי דייויד בקהאם
(איור: אופיר בגון)

נותרה אופציה שלישית ואחרונה, אינטר מיאמי. קבוצת הכדורגל מליגת ה-MLS האמריקאית, בבעלותו של כדורגלן העבר דייויד בקהאם. שיחקו בה בעבר כמה שחקנים מפורסמים דוגמת בלז מטווידי וגונסאלו היגוואין. די ברור למסי שהוא לא מגיע למעצמת כדורגל, אפילו ביחס לארה"ב. מדובר בקבוצת תחתית בת 4, שמטרת העל שלה היא להחתים כוכבים לפני פנסיה כמוהו ולעשות עליהם קופה. מצד שני, הוא לא יהיה לבד. טאטה מרטינו, שאימן אותו בעבר גם בארגנטינה וגם בברצלונה בתקופות שונות, צפוי להחליף בתפקיד את פיל נוויל, שלאחרונה פוטר. ייתכן שגם חלק מחבריו לשעבר של מסי בבארסה יחברו אליו, ככל הנראה ג'ורדי אלבה ואולי גם סרחיו בוסקטס. בקיצור, האיחוד המרגש מתקרב.
מה מצפה למסי? מספר שנים לפני סיום הקריירה ואולי גם פרק ב' בדמות תפקיד במועדון. על פניו, נשמע שהוא קיבל את ההחלטה הטובה ביותר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.