לא כל הנוצץ זהב: המדליות האולימפיות מפריז 2024 מתגלות כלא עמידות במיוחד, כאשר ספורטאים אמריקאים מדווחים על כך שהמדליה שקיבלו כבר מתחילה לאבד את צבעה המקורי. ניק איטקין, הסייף היהודי בן ה-24 מנבחרת ארה"ב, חשף לאחרונה את מצבה העגום של מדליית הארד שלו מהתחרות האישית בסיף.
איטקין, שזכה במדליית ארד גם בטוקיו, פרסם בטיקטוק תמונות של המדליה מכוסה בשריטות ובכתמים כהים משני צדיה. "לא בטוח מה קרה כאן. נראה כאילו היא עברה הרבה", כתב הספורטאי. ספורטאים רבים הצביעו על החשיפה לאוויר כסיבה ירידה באיכות, שכן הדבר עלול לגרום למדליות להחליד.
@nickitkin Not sure what happened here. Looked like its been through a lot. #olympics #paris2024 ♬ on one tonight - Gunna
2 צפייה בגלריה
טבוגו עם הזהב
טבוגו עם הזהב
לטסילה טבוגו עם הזהב שלו ב-200 מטר
(צילום: Monirul Bhuiyan / AFP)
2 צפייה בגלריה
מדליית ארד
מדליית ארד
מדליית הארד של איטקין
(צילום מסך)
איטקין אינו הספורטאי האמריקאי היחיד שהעלה חששות לגבי עמידות המדליות. נייג'ה יוסטון, גולש סקייטבורד שזכה בארד, היה הראשון להתריע על הבעיה. "המדליות האולימפיות נראות נהדר כשהן חדשות", אמר יוסטון, "אבל אחרי שהנחתי אותה על העור שלי, עם קצת זיעה, ונתתי לחברים שלי לענוד אותה במשך סוף השבוע, מסתבר שהן לא באיכות גבוהה כפי שחשבנו".
גם אילונה מאהר, חברת נבחרת הראגבי שביעיות של ארה"ב שזכתה בארד, ציינה את הבלאי במדליה שלה בתוכנית הלילה של סת' מאיירס. "כיף לענוד אותה", אמרה והוסיפה: "אבל היא מתבלה קצת".
המטבעה של פריז ייצרה כ-5,000 מדליות בסך הכל, מתוכן 2,600 לאולימפיאדה ו-2,400 מדליות למשחקים הפראלימפיים, הן מגיעות עם קופסה כחולה כהה שאמורה לשמור עליהן. כל מדליה מכילה רסיס ממגדל אייפל, שנלקח מעתודות שהופקו במהלך שיפוץ האתר המפורסם.