האבא אנטון שופט בוצ'יה, האימא דינה בקורס מאמני בוצ'יה והבן ניקיטה אשר מתמודד עם שיתוק מוחין, הוא שחקן בוצ'יה מצטיין שמייצג את ישראל בעולם. משפחת פרוקופנקו מהקריות חזקה מאד בתחום הבוצ'יה שהפך חלק מרכזי מאוד משגרת היום יום המשפחתית.
‎ניקיטה בן ה-19, חבר עמותת איל"ן (איגוד ישראלי לילדים נפגעים), נולד עם CP שיתוק מוחין וכתוצאה הוא מתנייד בעזרת כיסא גלגלים ממונע. מגיל ילדות ניקיטה שוחה בבריכת השחייה של איל"ן בחיפה, הבריכה אשר ידועה כמצמיחה כישרונות צעירים המייצגים את ישראל בגאווה גדולה תחת כנפיו של מאמן נבחרת השחייה הפראלימפית יעקב בייננסון.
3 צפייה בגלריה
שחקן הבוצ'יה ניקיטה פרוקופנקו עם משפחתו
שחקן הבוצ'יה ניקיטה פרוקופנקו עם משפחתו
ניקיטה פרוקופנקו עם משפחתו
(צילום" שמעון אלבז)
ניקיטה אשר פרח בשחייה ואף השתתף בלא מעט אליפויות, נחשף לפני כשנתיים וחצי לראשונה לענף הבוצ'יה המיועד לאנשים עם מוגבלויות פיזיות, במטרה לחזק את השחייה בדרך נוספת, אך מכשנכנס לענף התאהב - ועמו המשפחה כולה.
"המאמן שלי יעקב ביינינסון הציע לי להמשיך עם השחייה ולנסות את ענף הבוצ'יה כי הוא ראה פוטנציאל בתנועות הידיים שלי והוא גם חשב שזה עשוי לסייע לי עם השחייה אפילו יותר והוא צדק", משתף ניקיטה ומוסיף: "בהתחלה הגעתי והתקדמתי וראיתי עם הזמן שאני מצליח אז המשכתי".
3 צפייה בגלריה
שחקן הבוצ'יה ניקיטה פרוקופנקו
שחקן הבוצ'יה ניקיטה פרוקופנקו
סחף את כל המשפחה. ניקיטה פרוקופנקו
(צילום" שמעון אלבז)
‎שנתיים וחצי שניקיטה בנבחרת הבוצ'יה של איל"ן במרכז הספורט בחיפה שם הוא משחק 4 פעמים בשבוע ושוחה פעמיים בשבוע, זאת במקביל להיותו תלמיד תיכון שלומד לבגרויות וכן תלמיד במכללה בה הוא לומד עיצוב גראפי. "מרבית השבוע לאחר בית הספר אני מתאמן. בשבת אני שוחה ולאחר מכן מתאמן בבוצ'יה", הוא מוסיף.
אביו של ניקיטה, אנטון, מספר שמאז שניקיטה החל להתאמן בבוצ'יה הוא התאהב גם כן. "אני כל הזמן עם ניקיטה מלווה אותו באימונים, אז חשבתי למה לא ללמוד גם ולעשות קורס שופטי בוצ'יה. זה הכניס אותי לעולם הזה עוד יותר וזה נחמד לי מאוד. אני שופט בתחרויות. לא מזמן שפטתי בתחרות בחיפה ובקרוב בתחרות במועדון ספיבק של איל"ן בר"ג. לניקיטה זה נחמד שיש לי יותר ידע בתחום, אנחנו עוזרים אחד לשני", מספר אנטון.
3 צפייה בגלריה
שחקן הבוצ'יה ניקיטה פרוקופנקו
שחקן הבוצ'יה ניקיטה פרוקופנקו
שחקן הבוצ'יה ניקיטה פרוקופנקו
(צילום" שמעון אלבז)
גם אמו של ניקיטה, דינה, מלווה אותו מידי יום באימונים ו"חיידק" הבוצ'יה הועבר גם אליה. "אני נמצאת בכל האימונים עם ניקיטה ועוזרת לו, נכנסתי לעולם הספורט שהוא מעניין אותי מאוד. אני עוזרת לאורנה המאמנת של ניקיטה כי יש הרבה שחקנים. גם לניקיטה זה טוב והוא קיבל את זה בכיף ובאהבה. בסופי השבוע אנחנו מתאמים ביחד וגם עוזרים ומשתפרים יחד. התחרות הקרובה ב-16.2 בספיבק ואנחנו מתאמנים אליה כרגע", שיתפה דינה.
‎ניקיטה השתתף לאחרונה באליפות אירופה בפינלנד וכעת הוא יחד עם משפחתו, מתאמנים לאליפות העולם בשאיפה להצליח להגיע לתחרות.
ב-24.01.23 יתקיים יום ההתרמה השנתי לעמותת איל"ן. חברי איל"ן הם ילדים ובוגרים עם מוגבלות פיזית, שנולדו עם שיתוק מוחין, ניוון שרירים, ומחלות שריר ועצב. איל"ן מאמינה כי מתפקידה להעניק לאנשים עם מוגבלויות בכל גיל, ללא הבדל דת ומגדר, מרגע איתור המוגבלות ובמהלך חייהם, את כלל השירותים והטיפולים הדרושים להם למיצוי הפוטנציאל האישי, להשגת עצמאות מרבית ולשילוב בקהילה, כדי שיוכלו להיות כמו כולם, להיות עם כולם!
לתרומות:
‎אתר איל"ן: ILAN-ISRAEL.CO.IL ובאפליקציית PayBox או בטלפון 03-5248141