שיקגו הפכה מאז 7 באוקטובר לאחד המוקדים הסוערים של פעילות אנטי ישראלית בארה"ב, בין אם מדובר בהפגנות סוערות של מפגינים תומכי חמאס בקמפוסים, דרך צביעה באדום של מזרקת בקינגהאם (אחד האתרים המרכזיים בעיר) ועד למהומה במועצת העיר אשר העבירה החלטה אנטי-ישראלית בנושא עזה לפני מספר חודשים. על רקע מציאות זו, נהג המרוצים הישראלי אלון דאי, בעזרת איש העסקים ניל בוק, עומד לצאת בהצהרה משמעותית ברחובות העיר.
ליגת מרוצי המכוניות האמריקאית נסקאר תערוך בסוף השבוע הבא את מרוץ הרחוב שלה בשיקגו, ודאי ישתתף בו עם רכב בצבעי כחול-לבן, עם מגן דוד על הפגוש והכיתוב: "החזירו אותם הביתה". על גב החליפה שלו תופיע המילה "חי" בעברית.
3 צפייה בגלריה
אלון דאי
אלון דאי
"המחויבות לנצח בשם ישראל". דאי עם סרט החטופים על הלב
(צילום: אלקסי רוזנפלד)
בוק היהודי, מנכ"ל חברת התעופה העסקית JSSI הפועלת בשיקגו, ביקר בישראל בחודש דצמבר והזדעזע עמוקות מהמראות. עם שובו לארה"ב הוא החליט להביע בפומבי את תמיכתו בישראל, ואחד הצעדים הראשונים בהם נקט היה לפרסם מכתב על פני עמוד שלם במהדורת סוף השבוע של העיתון הנפוץ "שיקגו טריביון", ובה ביקורת חריפה על ראש העיר ועל מועצת העיר על רקע העברת ההחלטה האנטי ישראלית. למכתב של בוק הצטרפו עשרות אנשי עסקים משיקגו.
3 צפייה בגלריה
אלון דאי
אלון דאי
הכיתוב "החזירו אותם הביתה" על מכסה המנוע. המכונית של דאי
(צילום: אלקסי רוזנפלד)
3 צפייה בגלריה
ניל בוק ואלון דאי
ניל בוק ואלון דאי
"תחרות, אחווה, וקרבה בין אנשים מרקע ולאומים שונים". בוק ודאי
(צילום: אלקסי רוזנפלד)
כעת הוא החליט להעניק חסות להשתתפות של דאי במרוץ, עם עיצוב מיוחד התומך בישראל. המטרה היא העברת מסר של עוצמה ותמיכה בישראל, קריאה להשבת החטופים ועמידה לצד העם היהודי בתקופה של אנטישמיות חמורה בכל רחבי העולם ובשיקגו בפרט. "אלון מייצג את הלב והרוח של עם ישראל - מחויבות למצוינות, מוסר עבודה אדיר ויכולת התמדה מול אתגרים אדירים", אמר בוק. "אנו נרגשים עבור אלון שמביא את הכישרונות הללו לרחובות שיקגו. בניגוד למפגינים נגד ישראל, האירוע בשבוע הבא מציג את המיטב של שיקגו וארה"ב: תחרות, אחווה, וקרבה בין אנשים מרקע ולאומים שונים בחגיגה ובספורטיביות".
דאי אמר: "אני אסיר תודה לניל בוק ול-JSSI. אני נמצא כאן במשימה לעמוד לצד העם בישראל והקהילה היהודית ולקרוא להחזרת החטופים שלנו הביתה. כמי שגר בעבר בכפר עזה, הכאב הוא שמניע אותי קדימה והמחויבות לנצח בשם ישראל. עם ישראל חי".

המדים החדשים של דני אבדיה
(באדיבות ONE)