מצד אחד, מצבו של הכדורגל הישראלי מעודד ומבטיח מכפי שהיה במשך שנים רבות, אולי אי פעם - דור זהב שכבש פסגות של חצי גמר מונדיאליטו וחצי גמר אליפות אירופה עד גיל 21 ויתחרה בקרוב באולימפיאדה, מתבגר, צובר ניסיון ומשתלב בנבחרת הבוגרת.
מצד שני, אותה נבחרת בוגרת בעטה בדלי של ההזדמנות הטובה ביותר שהייתה לה מאז ומעולם לעלות לטורניר גדול. לא בעיטה אחת, אלא שתיים - בטורניר המוקדמות ובפלייאוף ליגת האומות. אל ההחמצה המקצועית מתלווה ריח העובש הבין־אישי שהתבטא באופן שבו הסתיימה הקדנציה של המנהל המקצועי יוסי בניון, וירידת הערך של הנבחרת, שאותה אימן בקמפיין החולף המאמן בעל הרזומה הדל ביותר שאימן אותה מעולם.
2 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
למה הוא יעשה את זה לעצמו, זו כבר שאלה ובעיה שלו. בכר
(צילום: PEDJA MILOSAVLJEVIC / AFP))
2 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן עם המנהל המקצועי יוסי בניון
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן עם המנהל המקצועי יוסי בניון
החמצה מקצועית וסיומת בעייתית. בניון וחזן
(צילום: עוז מועלם)
הסיבות האחרונות ממצבות את הנבחרת כקן צרעות שאף אדם חפץ חיים לא יכניס את ידו לתוכו מבחירה, פינה אפלה של המקצוע שקורצת ללא ראויים במקום למתאימים, בית סוהר לכדורגל שאליו מגיעים כעונש ולא כפרס. על הרקע הזה, המינוי של ברק בכר לתפקיד המאמן – אם ייצא לפועל – יהיה נס גלוי. אחרי שני מאמנים זרים שלא אימנו מעולם ואחד נוסף שעבודתו היחידה ברמת הבוגרים היא קדנציה לא מבריקה במ.ס אשדוד, בכר ישיב במקרה הזה לנבחרת את היוקרה שאבדה לה, כמשרה נחשקת שמבטאת הצטיינות במקום חוסר רלוונטיות.
למה הוא יעשה את זה לעצמו, זו כבר שאלה ובעיה שלו. מן הסתם, מדובר באופורטוניזם מצידו של בכר - ההרפתקה בסרביה לא עלתה יפה והצעות מאירופה לא זורמות בשטף, ובארץ שני זוגות הנעליים היחידים שראויים לכפות רגליו - מכבי חיפה ומכבי ת"א - כבר תפוסים. אפשר לשבת בבית, לחטוא בפרשנות, אבל בכר הוא מאמן, איש שקובע מציאות ולא מנתח אותה, והטלוויזיה תחכה לו.
הרווח יהיה כולו של הנבחרת, שבה בפעם הראשונה זה שנים תתקיים הלימה בין השחקנים למאמן. משחקים בה הטובים ביותר שיש לכדורגל הישראלי להציע, ואם בכר ייקח על עצמו את התפקיד גם יאמן אותה אחד כזה - לא ברירת מחדל תקציבית או פשרה מקצועית, אלא פשוט הכי טוב שיש. לבכר יש אולי מה להפסיד, אבל לנבחרת יש רק מה להרוויח. גם אם הניסיון הזה, כמו קודמיו, לא יעלה יפה, בכר קוטע את הרגרסיה שהתבטאה במינויו של חזן ומזניק את מניית הנבחרת מחדש לגבהים שבהם הייתה בעבר, לפחות תדמיתית. היא אולי לא מכבי חיפה ומכבי ת"א, אבל היא בטח יותר מאשדוד.
פורסם לראשונה: 01:30, 31.03.24