השחיין אדם מראענה (20) השיג הבוקר (ה') את הקריטריון האולימפי ב-100 מ' גב בתחרות הטריילז בווינגייט - ובכך הבטיח את השתתפותו באולימפיאדת פריז. מראענה, בן לאבא ערבי מוסלמי ולאם רוסייה, יהיה הספורטאי הערבי-הישראלי השלישי אי פעם שישתתף באולימפיאדה והראשון מזה 48 שנים.
התוצאה שהשיג מראענה היא 53.60 שניות, בעוד הקריטריון עומד על 53.74 שניות. בנוסף, הוא השווה את השיא הישראלי של יעקב טומרקין מ-2017. באוגוסט האחרון זכה מראענה במדליית הארד באליפות אירופה עד גיל 23 במשחה ל-50 גב וסיים רביעי ב-100 גב. לאחר המשחה אמר: "הפתעתי את עצמי, אני מאוד שמח".
1 צפייה בגלריה
השחיין אדם מראענה
השחיין אדם מראענה
השווה את השיא הישראלי וייצג את ישראל בפריז. אדם מראענה
(צילום: איגוד השחייה)
ספורטאים ערבים ישראלים שייצגו את ישראל במשחקים האולימפיים בטרם מראענה היו מרים המשקולות אדוארד מרון באולימפיאדת רומא 1960 והכדורגלן ג'ימי טורק באולימפיאדת מונטריאול 1976. לאורך השנים עלו לא מעט ביקורות על היעדר ספורטאים ערבים במשלחת הישראלית לאולימפיאדה - למרות חלקם המשמעותי באוכלוסייה.
אגב, העפלתה של נבחרת הכדורגל עשויה להביא לכך שלראשונה יותר מספורטאי ערבי-ישראלי אחד ייצג את ישראל באולימפיאדה. מוחמד אבו-רומי זומן לסגל המורחב של גיא לוזון - ובעתיד יתברר האם הוא ייכלל גם בסגל הסופי.
בניגוד למשחקים האולימפיים, במשחקים הפראלימפיים דווקא נראה ייצוג נרחב יותר של החברה הערבית, כשהשמות הבולטים הם השחיין איאד שלבי שזכה בשתי מדליות זהב בטוקיו ואלהאם מחמיד-רוזין ששימשה כקפטנית נבחרת הכדורשער.
מראענה, יליד חיפה, הוא השחיין הישראלי השמיני שמבטיח את מקומו בפריז, קדמו לו אנסטסיה גורבנקו, תומר פרנקל, דניס לוקטב, מירון חרותי, גל כהן גרומי, מרטין קרטאבי ואביב ברזלי.
אנסטסיה גורבנקו מדברת אחרי הזכייה במדליית הכסף
(צילום: איגוד השחייה)