כוכב הבייסבול של לוס אנג'לס דודג'רס שוהיי אוטאני עשה היסטוריה במהלך עונת 2024 של ה-MLB כשהפך לשחקן הראשון אי פעם עם 50 הום ראנס ו-50 גניבות בסיס באותה העונה. הלילה (בין שלישי לרביעי) גם הכדור שבו חבט כדי להשיג את ההום ראן ה-50 עשה היסטוריה.
הכדור נמכר במכירה פומבית של גולדין אוקשנס תמורת סכום של 3.6 מיליון דולר, שיגיע ל-4.392 מיליון דולר בגלל פרמיית רכישה של 22 אחוז. בכך הוא הפך לכדור הבייסבול היקר ביותר שנמכר אי פעם במכירה פומבית, כשעקף את כדור ההום-ראן ה-70 של מארק מגווייר שנמכר תמורת 3 מיליון דולר (כולל פרמיית רכישה). בגולדין אוקשנס ציינו גם עמלת ביטוח של 0.9 אחוז ודמי משלוח של 19 דולר. כנראה ששבירת שיא בן שני עשורים לא מזכה אותך במשלוח וטיפול חינם.
3 צפייה בגלריה
שוהיי אוטאני
שוהיי אוטאני
שחקן היסטורי. אוטאני אחרי ציון הדרך
(צילום: AP Photo/Marta Lavandier)

15 הצעות בלילה האחרון

ההצעות על הכדור החלו ב-27 בספטמבר ב-500,000 דולר, ובסך הכל הוגשו 40. המחיר עמד על 2.1 מיליון דולר במשך היומיים האחרונים, עד שהוגשו שתי הצעות - של 2.2 מיליון ואז 2.3 מיליון - בשלוש הדקות האחרונות של המכירה. זה הפעיל חלון מוארך שבו 13 הצעות נוספות הגיעו כדי לדחוף את המחיר ל-3.2 מיליון דולר.
בהיסטוריה בת יותר ממאה שנים של ה-MLB, ההישג של אוטאני, הכוכב היפני בן ה-30, בולט כאחד הגדולים ביותר שהליגה ראתה בעונה אחת. אחרי שהצטרף לדודג'רס בחוזה שיא של 700 מיליון דולר, אוטאני עלה על כל הציפיות בעונתו הראשונה, תחילה כשהיה השחקן המהיר ביותר להגיע ל-40:40 ואז בהגעה לרף שנחשב לאגדי לפני העונה.
3 צפייה בגלריה
אוטאני חוגג את העלייה לוורלד סיריס
אוטאני חוגג את העלייה לוורלד סיריס
אוטאני חוגג את העלייה לוורלד סיריס
(צילום: Jayne Kamin-Oncea-Imagn Images)
אוטאני לא רק הגיע ל-50-50, אלא עשה זאת באחת מההופעות הגדולות אי פעם. זה קרה ב-19 בספטמבר 2024 במהלך ניצחון 4:20 אסטרונומי על מיאמי מארלינס, כשהוא השיג שש חבטות מוצלחות בשישה ניסיונות, היה אחראי ל-10 מתוך 20 הריצות של הדודג'רס, חבט שלושה הום ראנס וגנב שני בסיסים.
העונה הסדירה של אוטאני הסתיימה עם 54 הום-ראנס ו-59 גניבות בסיס, כשהופעתו בפלייאוף - הראשונה בקריירה - עדיין נמשכת. הדודג'רס שלו עלו לסדרת הגמר, המכונה וורלד סיריס, שתתחיל בלילה שבין שישי לשבת עם משחק ביתי מול ניו יורק יאנקיז.

הסערה משפטית

דרכו של הכדור מהמחבט של אוטאני לבית המכירות הפומביות הייתה קצת יותר דרמטית מהרגיל.
כשכדור נתפס במשחק MLB, הוא הופך לרכוש החוקי של האוהד שתפס אותו. הדודג'רס ניסו להשיג את הכדור ההיסטורי, אבל מי שיצא מהמשחק עם הכדור, כריס בלנסקי, בחר באופן מובן לקחת את הכדור איתו ולראות מה הוא יכול להשיג במכירה פומבית.
אלא שאז התפתח קרב משפטי קטן לגבי השאלה האם המוכר באמת ראוי לכדור, כאשר אוהד בן ה-18 בשם מקס מטוס הגיש תביעה בטענה שבלנסקי לקח ממנו את הכדור בכוח - ודרש לעצור את המכירה הפומבית ולהחזיק את הכדור במקום מאובטח בזמן שההליך המשפטי מתנהל.
3 צפייה בגלריה
שוהיי אוטאני
שוהיי אוטאני
סערה נדירה. אוטאני
(צילום: AP Photo/Abbie Parr)
תביעה נוספת הוגשה על ידי ג'וזף דוידוב, שטען שאוהד קפץ שלא כדין מעל המעקה ותקף אותו, מה שגרם לכדור להשתחרר מידיו. אז יש שלושה אנשים שונים שטענו פומבית כי הם צריכים להיות הבעלים החוקיים של הכדור.
גולדין, מצדה, בחרה להמשיך עם המכירה הפומבית למרות ההתדיינות המשפטית, וכל מה שנותר לראות כמה מהכסף שנכנס מהמכירה יגיע לבלנסקי כשהכל ייגמר.