החותרת הפראלימפית, מורן סמואל, העפילה היום (חמישי) לגמר אליפות אירופה במקצה ל-2,000 מ' בסירת יחיד. החותרת מבית הלוחם ת"א סיימה את מקצה חצי הגמר במינכן בתוצאה של 12:36.04 דקות, שהספיקו למקום הרביעי, המבטיח כרטיס לשלב הבא. הקדימו אותה חותרות מנורבגיה, גרמניה ואוקראינה.
סמואל, שהחלה את דרכה ככדורסלנית בכרמיאל ובנבחרת ישראל, הפכה בגיל 24 למשותקת בפלג גופה התחתון בעקבות התפרצות מום מולד בכלי דם בעמוד השדרה.
2 צפייה בגלריה
מורן סמואל
מורן סמואל
סמואל. עוד הישג נהדר
(צילום: דטלב סייב, באדיבות מרכז דניאל לחתירה)
לאחר שיקום ארוך היא הצטרפה להתאחדות ספורט הנכים כדי להקים מחדש את נבחרת הכדורסל בכיסאות גלגלים, עד שעברה לענף החתירה בו הביאה רשימת הישגים בינ"ל, כשהשיא הגיע בשנה שעברה עם מדליית הכסף באולימפיאדת טוקיו (גם כן במקצה ל-2,000 מ' בסירת יחיד).
שמוליק דניאל, גם הוא מבית הלוחם ת"א, סיים את מוקדמות 2,000 מ' במקום השני בתוצאה: 11:22.39 דקות, ויתחרה בחצי הגמר שיתקיים מחר.
2 צפייה בגלריה
שמוליק דניאל
שמוליק דניאל
שמוליק דניאל
(צילום: דטלב סייב, באדיבות מרכז דניאל לחתירה)
רוכב אופני היד, עמית חסדאי, סיים במקום החמישי במרוץ נגד השעון באליפות העולם המתקיימת בקנדה. עמית, חבר בית הלוחם ת"א, סיים את המסלול בן 19.6 הק"מ בזמן של 41:44.04 דקות. מאמנו של עמית הוא מאיר כרמון. ראש המשלחת, רוכב אופני היד קובי ליאון, זוכה מדליית הכסף בלונדון 2012, אמר בתום התחרות: "המסלול מאתגר מאוד, יש עלייה של 9 אחוז בחלקו, וכ-15 פניות בכל אחת משתי ההקפות".