סופה של הקריירה האולימפית הארוכה ביותר. אוקסנה צ'וסוביטינה הפכה לפני שלוש שנים - בטוקיו - למתעמלת המבוגרת ביותר שמשתתפת באולימפיאדה. היא עשתה זאת אז בגיל 46 - ההופעה השמינית שלה ברציפות במשחקים האולימפיים.
אתמול (חמישי) ניסתה להאריך את הרצף הבלתי נתפס לתשע, אך כשלה בכך. צ'וסוביטינה (48) נפצעה במהלך האימון המסכם לפני אליפות אסיה הנערכת בארץ הולדתה אוזבקיסטן (ואשר שם יחולקו עוד כרטיסים למשחקים) - והודיעה כי פרשה מהתחרות וכבר לא תגיע לפריז 2024.
3 צפייה בגלריה
אוקסנה צ'וסוביטינה
אוקסנה צ'וסוביטינה
סופה של הקריירה האולימפית הארוכה ביותר. צ'וסוביטינה
(צילום: AP Photo/Ashley Landis)
הפוסט של צ'וסוביטינה
בפוסט שפרסמה בעמוד האינסטגרם שלה, כתבה: "תוך כדי אימון נפצעתי, לא אוכל להשתתף בתחרות ואני מאוד נסערת. התכוננתי לתחרות הזו כבר הרבה זמן, התחלתי לעשות הכל ורציתי להופיע במדינה שלי. למרבה הצער, מחר לא תראו אותי בין המשתתפים. אני רוצה להביע את תודתי לכולכם, אבל אתם יכולים לבוא ולתמוך ביתר המתעמלות שלנו. זה מה שאני הולכת לעשות".
בכך, יסתיימו ככל הנראה 35 שנות קריירה שנפרשו על-פני שמונה אולימפיאדות תחת דגלי שלוש מדינות שונות - הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC), גרמניה ואוזבקיסטן. כדי להבין עד כמה צ'וסוביטינה ותיקה תעיד העובדה כי היא התחרתה עוד לפני שסימון ביילס נולדה. צ'וסוביטינה אוהבת מאוד להתבדח על גילה ואת זה אפשר להבין גם מהמשפט אותו אמרה בעבר: "חבל שאני לא מקבלת תוספת נקודות על הגיל. חושבים אולי בגלל הניסיון שהרבה יותר קל לי, שאין לי בעיות או כאבים, אז אני רק רוצה להגיד לכולם שאני כבר לא יכולה להמתין עד האימון הבא".
3 צפייה בגלריה
אוקסנה צ'וסוביטינה
אוקסנה צ'וסוביטינה
8 אולימפיאדות ברזומה. צ'וסוביטינה
(צילום: getty images)
3 צפייה בגלריה
אוקסנה צ'וסוביטינה
אוקסנה צ'וסוביטינה
צ'וסוביטינה בתחילת דרכה
(צילום: getty images)
ברזומה העשיר שלה שתי מדליות אולימפיות. בברצלונה 1992 היא זכתה בזהב בתחרות הקבוצתית עם נבחרת גרמניה ובמדליית הכסף על שולחן הקפיצות בבייג'ינג 2008. בנוסף יש לה לא מעט מדליות באליפויות עולם ומשחקי אסיה.
למתעמלת יש סיפור חיים אישי לא קל. ב-2002 אובחן בנה אלישר כחולה לוקמיה, וכאשר לא יכלה לשלם עבור הטיפולים היא קיבלה הזמנה מגרמניה לעבוד במועדון בקלן. למרות ייצוג אוזבקיסטן, צ'וסוביטינה מעבירה את רוב זמנה בגרמניה, שם המשיכה לגייס תרומות, ועם הכסף המשיכה לשלם עבור הטיפולים. כיום התאושש בנה כמעט לחלוטין ובנובמבר הקרוב יחגוג יום הולדת 25.
ועכשיו גמר קונפרנס: 2:3 דרמטי לפיורנטינה
(באדיבות ONE)