נואה ליילס הוא האיש המהיר בעולם. האצן האמריקאי זכה הערב (ראשון) במדליית הזהב בריצה ל-100 מטר באליפות העולם הנערכת בבודפשט. ליילס חצה ראשון את קו הסיום ב-9.83 שניות, והקדים ב-5 מאיות את לציל טבוגו, שעצר את השעונים על 9.88 שניות. ז'ארנל יוז הבריטי, סיים שלישי אחרי שקבע 9.88 שניות גם הוא, וזכה בארד לאחר שהקדים במספר אלפיות השנייה את אובליק סביל הג'מייקני.
ליילס, בן 26, הוא התקווה האמריקאית לקראת המשחקים האולימפיים שייערכו בקיץ הבא בפריז. הוא מחזיק בתוצאה השלישית בכל הזמנים בריצת ה-200 מטר, 19.31 שניות, אך באולימפיאדת טוקיו הסתפק במדליית הארד בריצה זו, לאחר שהגיע אליה כפייבוריט. הפעם, הוא בהחלט עמד בציפיות הגבוהות.
3 צפייה בגלריה
האצן האמריקאי נואה ליילס עם מדליית הזהב באליפות העולם
האצן האמריקאי נואה ליילס עם מדליית הזהב באליפות העולם
האיש המהיר בעולם. נואה ליילס עם מדליית הזהב
(AP Photo/Matthias Schrader)
3 צפייה בגלריה
נואה ליילס
נואה ליילס
הקדים את טבוגו מהמקום השני ב-5 מאיות
(צליום: ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
אלוף העולם הטרי העפיל לגמר בבודפשט לאחר שקבע מוקדם יותר היום את התוצאה הטובה ביותר מבין כל הרצים שהשתתפו בחצאי הגמר - 9.87 שניות.
זו הפעם הראשונה שליילס זוכה במדליית הזהב באליפות האולם בריצה ל-100 מטר והרביעית בכלל, כאשר בפעמים הקודמות הוא עשה זאת בריצה ל-200 מטר: בגיל 22 זכה ליילס בזהב באליפות בדוחא 2019 ואחרי שלוש שנים שיחזר את ההישג באורגון. הוא גם זכה בזהב כחלק מנבחרת השליחים בדוחא, ובאורגון גרף יחד עם השליחים את מדליית הכסף.
3 צפייה בגלריה
נואה ליילס
נואה ליילס
מדליות הכסף והארד הוכרעו במספר אלפיות השניה
(צליום: ewel SAMAD / AFP)
דרמה גדולה נרשמה כבר בחצי הגמר, כאשר אלוף העולם מדוחא, פרד קרלי, סיים במקום התשיעי והודח כשקבע 10.02 שניות בלבד. זו הייתה אכזבה עצומה מבחינת קרלי, שבשנה שעברה קבע 9.76 שניות. גם האלוף האולימפי מטוקיו מרסמל ג'ייקובס, שמיעט להתחרות בשנה האחרונה, סיים את דרכו באליפות כבר בחצי הגמר כשסיים עם תוצאה של 10.05 וסיים במקום ה-12 הכללי.

שאר התחרויות

ריצה ל-10,000 מטרים, גברים: שיאן העולם ומדליסט הזהב מאורגן, ג'ושוע צ'פטגאי האוגנדי, הוא אלוף העולם בפעם השלישית ברציפות. האוגנדי עצר את השעונים על 27:51.42 דקות, והקדים את דניאל אבניו מקניה, שסיים 1.25 שניות אחריו. במדליית ארד זכה סלומון בארגה מאתיופיה.
קרב שבע: קטרינה ג'ונסון-תומפסון, אלופת העולם מדוחא, זכתה במדליית הזהב אחרי שהשיגה 6,740 נקודות והקדימה את אנה הול, שסיימה במקום השני והסתפקה בכסף. אנוק פטר ההולנדית זכתה במדליית הארד.
ריצה ל-1,500 מטר, נשים: שיאנית העולם, פיית' קיפייגון הקניאתית, סיימה ראשונה במקצה חצי הגמר כשקבעה 3:55.14 דקות, ועלתה לגמר. סייפן חסן מהולנד סיימה במקום השלישי ותתחרה גם היא בגמר.