רובנו כילדים חולמים להיות שחקני כדורגל, הספורט הכי פופולארי בעולם ממגנט, ילדים נמשכים לכדור מהרגע שיוצאים מבטן אמם. כבר מגיל קטן האהבה לכדור היא אהבה ממבט ראשון, מרגשת, תוססת ומלאת תקווה ותשוקה.
במרוצת השנים, לשחק כדורגל בגן, בבית ספר, בשכונה, במגרש הסינטטי ליד הבית היא דבר בשגרה, הכדורגל עדיין בשלב ההנאה, הכיף, הצעקות והריבים על עבירה, פנדל, יד, על החור ברשת שמטעה את כולם, היה שער או לא??!!! הילד העצבני שבועט את הכדור מחוץ למגרש (כזה הייתי) שלא מוכן להפסיד בשום פנים באופן.
1 צפייה בגלריה
כדורגל
כדורגל
כדורגל
(צילום: AP)
בשלב זה האבא חושב שאתה כוכב על לאחר שראה אותך מככב בשכונה, עובר את כולם בלי למצמץ ומשחיל לשוער בכיף. פה כבר מגיע השלב שעוברים לקבוצת כדורגל אמיתית, 4 אימונים בשבוע, לומדים את יסודות הכדורגל, טכניקה של פס, עצירה, הובלת כדור בשתי רגליים עם הראש למעלה, בעיטה מלאה, שימוש בחיצון ופנים הרגל.
עם הזמן מתחילה הליגה, סגל של 25 שחקנים, תחרות בלי הפסקה, בכל עמדה שני שחקנים לפחות, התובענות מתחילה לגדול, צריך לאכול נכון, לשמור על אחוזי שומן נמוכים, לישון מוקדם, לוותר על יציאות בשישי, הכל הופך להיות תובעני, כבר בגיל 15 חלק מהילדים מאסו בתחרות, מתקשים לשמור על הרגלים של שינה מוקדמת, תפריט מתאים בתזונה, הם רוצים לחיות, לבלות, לישון מאוחר ולנשנש קצת חטיפים מול הסלון.
ילדים שעוברים את השלב הזה הם בדרך הנכונה. הם מתחילים עם האימוניים האישיים, מעלים את מסת הגוף, מעלים סטורי שהם במכון כושר ומתגאים בקוביות הבטן המרשימות, רובם מאמינים שהם בדרך להיות שחקני כדורגל מובילים. בשלב המתקדם של נערים/נוער מתחילים לראות מי כבר מסומן לבוגרים, מי בעל האופי המתאים, מי עובד קשה יותר, מי מאמין בעצמו ועושה הכל על מנת להגשים את חלומו.
בשלב הנוער, מתחיל שוב המחשבות האם אני מספיק טוב לבוגרים? כמה אני באמת שחקן שחושבים עליו קדימה? אני מסתכל מצדדיי ומבחין שיש שני שחקנים באמת מובילים וכל השאר בדרך לגיוס ונהנים מהשנה האחרונה שלהם בכדורגל. הם חושבים על הדרך שעשו מגיל 8 ומהרהרים במחשבותיהם האם כל הדרך הייתה לחינם?!
אז זהו שלא!! כי הכדורגל הוא לא משחק, הוא דרך להתמודד עם משברים, ניצחונות, הפסדים, הוא ספורט קבוצתי תחרותי שמקנה הרבה כלים להמשך הדרך. כדורגל הוא לא עוד משחק שרצים בו 11 שחקנים, הוא מקום להראות מנהיגות, לקחת אחריות, לעבוד קשה תמיד ולהיות עם משמעת ומחויבות עצמית.
כדורגל מפתח כישורים חברתיים בתוך הקבוצה, הוא גורם לך להאמין בעצמך, להכיר את מגבלותיך כשחקן ובמיוחד כאדם, הוא גורם לך להבין שגם פה צריך אומץ, אומץ לנסות, אומץ לקחת מנהיגות, להיות יצירתי, אומץ להגיד לעצמך האם אני מספיק טוב בשביל להצליח??!
הכלים שאתה רוכש הם לכל החיים ישרתו אותך נאמנה בכל מקום שתלך, אז אם לא הפכת לשחקן בוגרים זה לא אומר שנכשלת, זה אומר שהרווחת את הדרך שעשית במרוצת השנים, דרך שתלווה אותך לכל החיים. דרך צלחה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.