כריסטיאנו רונאלדו עזב את הבניין. כלומר, את אירופה. כדורגלן העל, שרבים היו ממעריציו (או מבין מתעביו, עברתי את שני השלבים וכיום אני איפשהו באמצע), ישחק בקרוב בקבוצת אל-נאסר הסעודית.
מה לא נאמר על רונאלדו. מצד אחד, ווינר וגולר. 701 שערי קריירה ב-915 הופעות מועדונים. עד כה ייצג את ספורטינג ליסבון, השתבח במנצ'סטר יונייטד כנער וכשחקן צעיר והגיע לשיאו בריאל מדריד. סה"כ עד כה, כולל השנים האחרונות ביובנטוס ובזמן החזרה ליונייטד, 32 תארים קבוצתיים, בהם 5 פעמים זוכה ליגת האלופות.
1 צפייה בגלריה
רונאלדו בוכה
רונאלדו בוכה
רונאלדו בוכה
(צילום: רויטרס)
כמובן שלא נשכח את הקריירה בנבחרת הלאומית של פורטוגל, שכללה 196 הופעות ו-118 שערים בכמעט 20 שנה - השיא כמובן בעת הזכייה ביורו 2016. לצד זאת, האיש שחצן ברמות בלתי נגמרות וידוע כנרקסיסט ממדרגה ראשונה. עד היום, למרות היותו בן 37, הוא מוצא את עצמו מתעמת אחת לכמה זמן עם מאמנים, חברים לקבוצה, יריבים, שופטים ואוהדים. בתרגום לישראלית מדוברת, פשוט ערס. ועם זאת, קשה שלא להעריך את ההשקעה שלו, את המסירות, המחויבות והתשוקה לכדורגל. מבחינתו, הכדור היא דרך חיים.
מאז שעזב את הבלאנקוס, רונאלדו בירידה מתמדת. השיא הגיע השנה באנגליה, כשכלל לא הבקיע בפרמייר ליג וכבש רק 3 שערים במשך כל 22 ההופעות שלו במדי פורטוגל בשנת 2022. במונדיאל, שותף בהרכב הפותח רק בשלב הבתים, כבש שער בודד ונכנס פעמיים כמחליף. מעבר לכל זאת, הוא רואה שמסי הפך לאלוף עולם (תואר שאותו הפורטוגלי לא ישיג כשחקן, יש להניח) וככל הנראה יעקוף אותו כשחקן פ.ס.ז'. בטבלת מלך שערי כל הזמנים של ליגת האלופות. כפי שנאמר, אכן תמונות קשות.
מה יעשה רונאלדו? ישחק כמה שנים במפרץ ויחשוב איך ייראה עתידו. אולי כדאי שלאחר מכן יחזור למולדתו ויחפש דרך להצטרף כיועץ מנטלי לנבחרת (כרגע זהות מחליפו של המאמן פרננדו סנטוס אינה ידועה). אולי, כל הידע המעשי שצבר יעזור לו למצוא את הכוכב הבא.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.