"הניצחון המוחלט" הוא סלוגן שמפמפים לנו בתקופה האחרונה. להבדיל אלף הבדלות, במכבי ת"א יש למושג הזה אחיזה במציאות. הספורטיבית, כמובן.
יסלחו לי הפרשנים שקראו להישג של הצהובים "אליפות עם כוכבית" או "אליפות לא משכנעת" – מדובר בנוקאאוט מהדהד ואליפות סופר משכנעת לאור הנסיבות. מכבי ת"א הימרה על מאמן חסר ניסיון, אבל כזה עם שם גדול מהפרמייר ליג, רובי קין הכריזמטי. הצהובים, שעברו גם מסע מרשים באירופה (שנעצרה בהתפרקות מוזרה בגומלין מול אולימפיאקוס), נאלצו לקיים בשלבים מסוימים של העונה ארבעה משחקים בעשרה ימים בעקבות פגרת המלחמה.


1 צפייה בגלריה
זהבי
זהבי
זהבי
(צילום: עוז מועלם)
ובכל הטירוף הזה, קין ומכבי ת"א ברחו לכדי עשר נקודות הפרש ממכבי חיפה. והם עשו זאת כמעט ללא זרים, להוציא את פליסיו מילסון הנהדר, ובלי אפשרות לצרף זרים איכותיים שלא מוכנים להגיע הנה בתקופה הזו. גם כשהאלופה היוצאת מחקה את הפער, למכבי ת"א היה מספיק אופי כדי ללחוץ על הגז שוב.
רובי קין הוא מוטיבטור. לא מבריק בניהול המשחק שלו (זה כמובן עוד יכול להשתנות בעתיד), אבל כזה שיודע להגיע לשחקנים שלו, להרים אותם, לתת להם ביטחון. הצ'אנס שנתן ליוריס ואן אובריים מקצה הספסל בעונה שעברה היה שיחוק אמיתי. גם גבי קניקובסקי פרח עם המאמן האירי והגיע לנבחרת ישראל. נכון, זאת הייתה אליפות קשה, אבל היא לא פחות יוקרתית מהקודמות של מיץ' גולדהאר.
כן, אפשר לבקר את קין על כך שהעלים שחקנים כמו יונתן כהן וקיקו בונדוסו, ושלא טיפח מספיק את הכישרונות הצעירים, אבל בסך הכל הרושם שהשאיר פה, אם יחליט לעזוב, הוא בהחלט חיובי. זה אולי לא היה כדורגל מרהיב, אבל בעזרת הרוח והנחישות וערן זהבי אחד שלא נגמר – זה בהחלט היה "הניצחון המוחלט".
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.