משחק העונה הרביעי בטוטו טרנר בין האלופה מכבי חיפה לסגניתה, הפועל ב"ש, ענה על כל הציפיות שאפשר לבקש ממשחק עונה: משחק קצבי, אגרסיבי, שערים יפים וגם דרמה עם שער ניצחון של בריירו בדקה ה-96, כל זה לפני המשחק של מכבי חיפה מול מכבי תל אביב, שתמיד עושה לה חיים קשים, וכן המשחק של ב"ש מול הקבוצה הפצועה, העייפה והחבולה של אשדוד, שלמעשה סיימה את העונה. מה שהעיב על פתיחת המאבק על האליפות זו התגרה המכוערת שפרצה על כר הדשא בין חלק משחקני הקבוצות, שכללה עימותים פיזיים מבישים והתנהגות ברוטלית שלא מביישת את ענף האיגרוף. במשחק הזה צפו מאות אלפי ילדים שמעריצים את השחקנים הללו, באים למשחקים בשבילם ואף שואפים להיות כמותם. מה אותם ילדים יזכרו מהמשחק? ימים יגידו. נקווה שהתנהגות כזו שלא מתאימה לליגה ג' לא תחזור על עצמה.
לאחר בחינה מעמיקה של תובע ההתאחדות, ניר רשף, הוחלט ובצדק להוריד לכל קבוצה 3 נקודות מהמאזן. אמנם אין שינוי במיקום, אך יש השלכות רבות למתן פסק הדין, לכמות הנקודות שירדו ואולי הכי חשוב, לטיימינג. עשתה ההתאחדות מצוין שהחליטה לתת עונש קשה, מרתיע ודי תקדימי על מנת למגר תופעות כאלה בעתיד. שחקנים יבינו שפשוט לא משתלם לפצוח בתגרות כאלה מכל הבחינות: כספית, מקצועית, תדמיתית וכו'. האם מקרי שהורדו 3 נקודות? האם יש משמעות שעלולה לפגוע במי מהקבוצות?

1 צפייה בגלריה
שחקני חיפה מול הקהל של באר-שבע
שחקני חיפה מול הקהל של באר-שבע
שחקני חיפה מול הקהל של באר-שבע
(צילום: דניאל כהן)

נתחיל במכבי חיפה: לאחר הורדת הנקודות ממאזנה (מ-78 ל-75), היא שמרה על 4 נק' הפרש מב"ש כשנותרו 2 מחזורים לסיום, מה שמנע את פתיחת מאבק האליפות (שכבר נגמר מאז). לא היה שינוי או פגיעה בסיכוייה. מנגד, מכבי ת"א התקרבה לב"ש במקום השני אחרי המשחק ביניהן, כך שהקבוצה מהדרום ספגה מהלומה במאבק על המיקום.
נראה כי לטיימינג היה חשיבות מכרעת. אילו מכבי חיפה הייתה מפסידה למכבי תל אביב והפער היה נקודה מב"ש ו-4 נקודות ממכבי תל אביב, כשנותרו 6 בקופה, הדבר היה מסבך את העניינים מאוד. התזמון היה מעולה מבחינת ההתאחדות, להמתין לסיום המשחק מול מכבי תל אביב, כך שמתן פסק הדין לא ישאיר כתם – שעלול היה להשאיר את הקטטה בטרנר עוד שנים ארוכות בתודעה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.