סבב הפרידה של אנדי מארי מעולם הטניס נמשך אתמול (חמישי) במגרש הביתי ובטורניר שהוא כל-כך אוהב: ווימבלדון.
מארי, שכבר הודיע כי זו שנתו האחרונה כשחקן פעיל, הפסיד יחד עם אחיו ג'יימי בסיבוב הראשון של טורניר הזוגות 7:6 (8), 6:4 לרינקי היג'קטה וג'ון פירס האוסטרליים - ובסיום זכה לטקס מרגש בנוכחות כמה מהגדולים בהיסטוריה של הענף.
4 צפייה בגלריה
מארי נפרד מהקהל
מארי נפרד מהקהל
מארי מתרגש
(צילום: Clive Brunskill/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
מארי נפרד מהקהל
מארי נפרד מהקהל
מארי נפרד מהקהל
(צילום: Sean M. Haffey/Getty Images)
נובאק ג'וקוביץ', מרטינה נברטילובה, ג'ון מקנרו ואיגה שוויונטק מחאו כפיים בצד המגרש, לצד טים הנמן - שמארי החליף אותו כטניסאי הבריטי הבכיר ב-2005 - והשחקנים המקומיים הבולטים כיום בממלכה, דן אוואנס, ג'ק דרייפר וקמרון נורי.
גם הוריו של מארי, ג'ודי ו-וויל, אשתו קים ושתיים מבנותיהם צפו במגישת ה-BBC לשעבר, סו בארקר, עורכת את הטקס המרגש. מארי דמע וסיפר: "זה רגע קשה, כי אני רוצה להמשיך לשחק, אבל לא יכול. פיזית זה קשה מדי. אני רוצה לשחק לנצח, אוהב את הספורט, אבל יש רגעים שצריך לדעת לומר שלום".
4 צפייה בגלריה
מארי נפרד מהקהל
מארי נפרד מהקהל
גם הצופים מזילים דמעה
(צילום: Francois Nel/Getty Images)
שוויונטק מודה למארי
אלקראס מפרגן
האח ג'יימי מארי מתרגש
4 צפייה בגלריה
"עשית אותנו גאים, אנדי": שער ה"טלגרף"
"עשית אותנו גאים, אנדי": שער ה"טלגרף"
"עשית אותנו גאים, אנדי": שער ה"טלגרף"
מארי אמור עוד לשחק בהמשך השבוע עם אמה רדוקאנו בטורניר הזוגות המעורבים - ואז ייפרד רשמית מהאול אינגלנד קלאב. "ברור שזה היה מאוד מיוחד לשחק עם ג'יימי, לא הייתה לנו הזדמנות לעשות את זה בווימבלדון קודם", אמר מארי. "זה היה מרוץ נגד הזמן ופיזית זה לא היה קל, אבל אני שמח שהצלחנו לעשות את זה פעם אחת ביחד".
מארי בן ה-37 זכה בעבר בשלושה גראנד סלאמים - בווימבלדון ב-2013 וב-2016, ובאליפות ארצות הברית ב-2012. הוא שבר בצורת בריטית ארוכה של 77 שנים כשזכה בווימבלדון בפעם הראשונה. נוסף על כך הוא זכה בשתי מדליות זהב אולימפיות - בלונדון 2012 ובריו 2016. הוא הפסיד חמש פעמים בגמר אליפות אוסטרליה ופעם אחת בגמר רולאן גארוס.
"אני מוכן לרגע בו אסיים לשחק כי אני לא יכול להציג יותר את הרמה שהייתי רוצה", סיכם הסקוטי. "זה משהו שאני מניח שקצת לא בשליטתי. אם הייתי יודע שהגוף שלי יצליח לעשות את זה, הייתי ממשיך לשחק. אני אוהב את הנסיעות, התחרות, להתאמן, לנסות להשתפר, אבל זה ייגמר מתישהו".
תופעה: אוהדים מקעקעים את החתימה של מסי
(באדיבות ONE)