הפתעה גדולה במרתון לונדון. האתיופי שורה קיטאטה סיים ראשון ורשם ניצחון מזהיר על הקנייתי אליוד קיפצ'וגה האגדי, האלוף האולימפי ושיאן העולם שנותר מחוץ לפודיום לראשונה בקריירה.
קיטאטה סיים בספרינט מרשים את המרוץ שנערך בגשם שוטף בזמן של 2:05.41 שעות. הוא הקדים קנייתי אחר, וינסנט קימצו'מבה שסיים שני (2:05.42) ואת האתיופי סיסאי למה (2:05.45) שהגיע למקום השלישי.
4 צפייה בגלריה
אליוד קיפצ'וגה
אליוד קיפצ'וגה
אליוד קיפצ'וגה (בכתום-לבן). נותר מאחור
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
שורה קיטאטה
שורה קיטאטה
שורה קיטאטה סיים לפני כולם
(צילום: רויטרס)
קיפצ'וגה סיים במקום השמיני בלבד והגיב בסיום: "אני מאוד מואכזב. חשבתי שארוץ טוב יותר, אבל הרגשתי שהאוזן הימנית שלי סתומה וחוץ מזה נאבקתי גם עם המותניים שלי. זה פשוט קרה במהלך התחרות. היה קר מאוד, אבל אני לא מאשים את התנאים במקום. אדבר עם המאמן שלי וננסה להבין מה קרה. יש לי עוד מרתונים לרוץ".
4 צפייה בגלריה
שורה קיטאטה
שורה קיטאטה
שורה קיטאטה התגבר על התנאים הקשים
(צילום: AP)
מו פראח האגדי השתתף גם הוא בתחרות, אבל שימש רק כמכתיב קצב עבור הבריטים. הקנייתית בריג'יד קוסגיי הגנה על תוארה כאשר סיימה ראשונה בין הנשים בזמן של 2:18.15 שעות, זמן פחות טוב בכמעט חמש דקות משיא העולם אותו קבעה לפני שנה בשיקגו.
"מזג האוויר לא היה טוב, אז נאבקתי עד הסוף", הגיבה קוסגיי בסיום. "ההכנה של כולנו לא הייתה טובה בגלל הקורונה, אנסה להתכונן טוב יותר בשנה הבאה".
4 צפייה בגלריה
מרתון לונדון
מרתון לונדון
הרצים ליד ארמון בקינגהאם
(צילום: AP)