בשנות ה־90 היה נבל גדול ומטיל אימה בעולם ההיאבקות האמריקאי. לא יוקוזונה, לא סייקו סיד, לא הוליווד הוגאן (האלק הוגאן אחרי שהפך לרע והקים את ה־NWO), האיש הרע הזה הוא אריק בישוף, מנכ"ל ארגון ההיאבקות WCW, שהתחרה ב־WWF (לימים WWE).
בישוף היה נוהג לפטר בלי למצמץ. את סטיב אוסטין, המתאבק שהפך לאחר מכן לסטון קולד סטיב אוסטין, אחד השמות הפופולאריים בשנות ה־90, הדיח בשיחת טלפון ולאחר מכן שלח לו את המסמכים בפקס. אפילו לא הזמין אותו לשיחה. על המתאבק אדי גררו ז"ל הוא השליך כוס קפה. את השופט רנדי אנדרסון פיטר ולעג לו כשהגיע עם הילדים להתחנן על עבודתו.

1 צפייה בגלריה
רסלמניה WWE
רסלמניה WWE
רסלמניה WWE
(צילום: AP)
בישוף שפך מיליוני דולרים מהכיס של טד טרנר, הבעלים של WCW כדי לגנוב מתאבקים מהחברות האחרות. כל מתאבק שעזב את WCW היה מספר סיפורי זוועות על האיש. הגדיל לעשות סטיב אוסטין ב־ECW (ארגון היאבקות קטן שנוהל ע"י פול היימן בו עצר סטיב בדרכו ל־WWF) עם פרומואים נהדרים, כולל פינת חיקוי של מונדיי נייקוויל (חיקוי של מונדיי ניטרו), שבה הוא לובש פיאה שחורה מגוחכת ולכאורה מחקה את אריק בישוף.
ההתנהגות הגסה של בישוף והיוהרה שלו הובילו בסופו של דבר להפסד של WCW במלחמה עם WWF/E. ב־2002 בישוף מונה למנהל התוכנית של RAW ב־WWE וחזר להיות אותו אדם יהיר. עולם ההיאבקות הבידורית ועולם הבידור בכלל הם עולם משונה. כששחקן משחק דמות בצורה כל כך טובה, אנחנו מתחילים לחשוב שאנחנו מכירים את האדם, ולא את השחקן. אריק בישוף הנבל הגדול היה דמות ולא אריק בישוף האמיתי.
בספר שהוציא הנקרא "מחלוקת יוצרת מזומן" (Controversy creates cash) ופודקאסטים שונים בהם הוא משתתף (הפודקאסט שלו עם קונראד תומפסון 83 weeks with Eric Bischoff מומלץ בחום לכל אוהד היאבקות) בישוף מציג דמות שונה לחלוטין.
בישוף מספר על יחס חם שהיה לו עם רוב המתאבקים. בניגוד לוינס מקמהון מה־WWE, אריק היה "אחד מהחבר'ה" – מגיע לעבודה עם ג'ינס ועל גבי אופנוע ולא בחליפות יוקרה. כאדם שגדל בעוני, הוא ידע לכבד ולהבין את המעמד הנמוך. הוא התחיל ב־WCW בתור שדר (הנוטה להתבדח על כך שתמיד היה שדר סוג ג') וכש־WCW עברה סוג של רה-ארגון וחיפשה מנהל כללי חדש, הוא זרק את השם שלו להגרלה ונבחר. הסיבה העיקרית שנבחר היה כי נתפס כבחור שיודע להתעסק בבידור וטלוויזיה ולא כ"איש היאבקות". WCW הייתה חלק מתאגיד השידור של טרנר, והמנהלים הסתכלו עליה כמוצר טלוויזיוני ולא כארגון היאבקות ורצו לנהל אותה בצורה כזו.
מלבד התקרית עם אדי גררו, בה בישוף מודה שכוס קפה הוטלה על הרצפה והקפה ניתז לכיוונו של אדי, רוב התקריות בהן אריק הואשם לא קרו לדבריו, או שהיו חלק מסיפור בעולם ההיאבקות. השופט שפוטר והילדים שלו שהגיעו להתחנן – חלק מסיפור, השופט עבר לעבוד מאחורי הקלעים (כי לא באמת פוטר) אבל בישוף קיבל עקב כך מכתבי שנאה, הרשת המשדרת את תוכנית נייטרו, TNT קיבלה מכתבים מהכנסייה בה חבר השופט רנדי אנדרסון שהיא מוחה על היחס שהוא מקבל.
כיום אריק בישוף נמצא ביחסים טובים עם רוב המתאבקים והאנשים שעבדו איתו בערב וגם עם כאלה שלכלכו עליו. יוצא דופן הוא ברט הארט. ברט הארט, מתאבק בעל קריירה מוצלחת מאוד בWWF, עבר בסוף 1997 ל־WCW וחווה שם המשך קריירה פחות מוצלח. הארט מתאר את המפגשים שלו עם אריק בצורה חיובית וגם את אריק האדם. בישוף מספר שיש לו בבית ציור גדול שהארט צייר עבורו. בתקופה האחרונה, הארט התבטא הרבה פעמים וטען שאריק בישוף אשם בהרס של WCW, הקריירה שלו ושהוא אינו מבין דבר בהיאבקות, אבל הארט ציין משהו מעניין, הוא אומר שמפריע לו שהוא אומר וצריך לומר את הדברים האלה, ומציין שאליו באופן אישי אריק בישוף תמיד היה נחמד והתייחס בכבוד. אז למה אתה מלכלך עליו מר הארט?
סטיב אוסטין הוא עוד חלק גדול בסיפור של אריק בישוף. במשך שנים, בישוף זכה לבוז על הפיטורים של סטיב. איזה מין מנהל ארגון היאבקות אתה שנותן למי שהופך למתאבק הגדול של שנות ה־90 לחמוק מבין האצבעות שלך? בספר שלו, בישוף מספר שכלל לא רצה לפטר את סטיב. סטיב היה פצוע, ואריק רצה "להשאיר את הדמות שלו חיה" אז שיבוא לדבר מול המצלמה בתוכנית, לא להתאבק, לדבר. אריק שלח את טוני שיבוני, השדר הראשי של ניייטרו להתקשר אל סטיב. טוני חזר אל אריק ואמר לו שהוא לא הצליח להשיג את סטיב. "אשתו אומרת שהוא לא בבית", אומר טוני לאריק ומוסיף, "ואני שומע את סטיב ברקע אומר לה: תגידי לבן... שאני לא בבית". ברגע הזה אריק החליט שאם סטיב לא מכבד את הארגון בלדבר, הארגון גם לא יכבד אותו בפיטורים פנים אל פנים ופועל כמו שפעל. סטיב מלא כעס ועלבון הלך והפך את זה לדמות שהכרנו כסטון קולד סטיב אוסטין, ולהיות אחד המתאבקים המצליחים של שנות ה־90.
כבישוף הגיע לעבוד ב־WWE, הוא וסטיב ליבנו את העניינים, אוסטין הודה בחלק שלו בעניין, הוא אמנם לא זוכר, אבל אומר שלפי איך שבישוף מתאר ההתנהלות מאוד אפיינה אותו באותו זמן, אז הוא נוטל עליה אחריות. בישוף אוסטין חברים טובים בימים אלו, ואפילו ניסו להשיק עסק משותף לבירה.
אז האיש הרע של עולם ההיאבקות לא היה רע כל כך. בתעלול מוצלח של דמות מול מציאות, חלק גדול מהמעריצים חשבו שהם מכירים מישהו, והיום אחרי שנים רבות מגלים שהוא אדם אחר לגמרי. היום אריק בישוף הוא יזם, משתתף בפודקאסטים ופאנלים, מפיק טלוויזיה - ישנו סרט על האלק הוגאן בכיכובו של כריס האמרסוורת' שאריק בישוף מפיק עבור נטפליקס שאמור להגיע בעתיד הקרוב.
בקיצור, לא כל מי שנמצא בעולם ההיאבקות הוא מי שחשבנו שהוא. כל אדם שם הוא עולם ומלואו ולי באופן אישי, תמיד מעניין לשמוע מה יש לאותם אנשים לספר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.