"הקריירה שלי? בגדול אני מרוצה ומסופק. נכון, תמיד יש סוג של תחושת החמצה, אבל אם אעצום עיניים ואסתכל על המכלול – העלייה ליורו הצעירות מול צרפת, ליגת האלופות עם הפועל ת"א, גביעים ואליפויות בליגת העל, 45 הופעות בנבחרת – אז אני מרוצה. בגיל 31 אני לא מחפש את המקום הנוח. הרי יש לי חוזה לעוד שלוש שנים בהפועל באר־שבע, והעדפתי לצאת לעוד אתגר מעבר לים".
סוף שבוע לא קל, בלשון המעטה, עבר על בן שהר. אפואל ניקוסיה, אלופת קפריסין בשבע השנים האחרונות, ספגה מטחים של ביקורת בעקבות פתיחת העונה הגרועה ביותר שלה זה 49 שנים (מקום שמיני עם 16 נקודות ו־11 שערי זכות בלבד ב־12 משחקים). גם חברו לקבוצה, עומר אצילי, חטף על הראש.
4 צפייה בגלריה
בן שהר
בן שהר
שהר. לא קל לו בקפריסין
שהר כבש במחזור הפתיחה אך מאז דעך, איבד את מקומו בהרכב, והתקשורת באי השכן התלבשה עליו. עכשיו הוא גם צריך לקרוא שהמאמן שלו, מיק מקארתי, מחפש חלוץ חדש. "התחלתי את הליגה עם שער, אבל לצערי סבלתי מפציעות קטנות שהשביתו אותי", מסביר שהר. "הגעתי לקפריסין אחרי הזכייה בגביע עם באר־שבע, וזה פגע בי, כי לא הספקתי לנוח. אני אחד שרגיל לשחק באופן שוטף, ופה אני עולה מהספסל. אני מחפש את היציבות. היא חשובה לחלוץ, שתלוי גם בקבוצה, שכרגע לא מייצרת מספיק מצבים לשער".

"לתת ספייס לז'וזואה"

הסכם המעבר לאפואל ניקוסיה כולל השאלה לשנתיים, אבל קיים סיכוי לא רע בכלל שהחלוץ יחזור לקבוצה של יוסי אבוקסיס (אם זה לא יעזוב לאמן את הנבחרת) כבר בקיץ.
היה לך חוזה לעוד שלוש שנים בבאר־שבע, הרגשת בבית, אז למה לעזוב? "לא רציתי בטירוף לעזוב את הארץ, אבל אחרי שעשיתי חמש שנים נפלאות בבאר־שבע, והשגתי כמעט כל דבר חוץ מעלייה לליגת האלופות, הגיעה עונה לא קלה. חיפשתי אתגר חדש. רציתי חוויה חדשה לי ולמשפחה, לא בכל מחיר ולא ליעד מרוחק, ובדיוק קיבלתי הצעה ממועדון מצוין. אני לא מצטער שעברתי לניקוסיה. מיציתי את התקופה בבאר־שבע".
4 צפייה בגלריה
בן שהר
בן שהר
שהר במדי ב"ש. "חיפשתי אתגר חדש"
(צילום: עוז מועלם)
למרות ההצלחה שלך שם, לא העריכו אותך מספיק בהשוואה לשחקנים אחרים. "זה נכון. הרגשתי שלא מדברים על התרומה שלי מספיק. אבל ההערכה אליי הגיעה מאנשי המקצוע, שיודעים מה הבאתי למועדון. אמנם אני שומע שמזכירים את השם שלי כשמדברים על האליפויות, אבל הרגשתי שלא מעריכים אותי מספיק. אומרים שרק אחרי שמישהו עוזב מעריכים מה שהוא עשה. אני משוכנע שעכשיו בבאר־שבע מבינים את זה יותר. אני הרי חתום על השערים החשובים שלהם – נגד אינטר, שער האליפות מול סכנין, השער בגמר הגביע. אז מי שרוצה, שיעריך. תשאל את ברק בכר ויוסי אבוקסיס, הם יגידו לך מה באמת תרמתי".
אחרי חמש שנים אלונה ברקת נפגעה מכם, השחקנים, והחליטה לעזוב. "אין פה מישהו שטעה בסיפור מול אלונה, הייתה אי־הבנה. בשורה התחתונה היא עדיין מחוברת לבאר־שבע ובתכלס בכלל לא עזבה. מותר לה להרגיש מה שהיא רוצה, וברור לי שאם הייתי נשאר – ואמרתי את זה למנכ"ל אסי רחמים – הייתי מקצץ כמו כולם. דברים יצאו מפרופורציות".
מה אתה אומר על כל הבלגן סביב ז'וזואה? "ראיתי שהוא חם מזג, אבל הייתי נותן לו את הספייס. אם תיקח לו את הטירוף, זה לא יהיה מי שהוא באמת. ז'וזואה הביא דברים גדולים, אבל לחדר ההלבשה יש תפקיד משמעותי. אני משוכנע שאבוקסיס יידע איך להתנהל איתו. גם אני מעדיף שחקנים אמוציונליים, אבל לכל דבר יש גבול. הייתי מצוות אליו מטפל חיצוני, שיחזק אותו".
4 צפייה בגלריה
ז'וזואה חוגג
ז'וזואה חוגג
ז'וזואה. אופרת סבון בב"ש
(צילום: אורן אהרוני)

"עוד אחזור לנבחרת"

מחפשים מאמן לנבחרת. בכר או אבוקסיס? "שני מאמנים מצוינים וכריזמטיים, כל אחד והדרך שלו. אצל יוסי זה החיבור לשחקנים והאטרף, אצל בכר המקצוענות והגישה".
במכבי חיפה ציפו שבכר ישדרג אותם. בינתיים זה לא ממש קורה. "אני רואה מרחוק שמכבי חיפה סובלת מההיבט ההגנתי. הביאו שחקנים חדשים ולוקח זמן. בכר הוא אחד שיודע לשנות דברים כשצריך, וזה יקרה".
אתה מחוץ לנבחרת כבר תקופה ארוכה. נהיית אדיש, הרמת ידיים? "אני ממש לא אדיש. תמיד רציתי לשחק בנבחרת, ולא סתם יש לי 45 הופעות. ברגע שאחזור לכבוש זה משהו שיעזור לי. אני יודע שיש את מונס דאבור וערן זהבי שמשחקים בליגות טובות משלי, אבל תרמתי לנבחרת, והיו לי משחקים טובים. מאמין שעוד אחזור".
4 צפייה בגלריה
בן שהר נבחרת ישראל
בן שהר נבחרת ישראל
שהר. רוטנשטיינר לא חושב עליו כרגע
(צילום: אורן אהרוני)
אפרופו זהבי, אתה רואה את הביקורות שהוא חוטף בליגה ההולנדית? שיחקת שם, תן לו טיפ. "הייתה לי תקופה מצוינת בהולנד. זו ליגה מהירה מאוד. הכי חשוב שיהיה רגוע, שיביא את עצמו. שינסה לא להתייחס לדברים הלא טובים שאומרים עליו, שיהיה מרוכז, שיכבוש שערים וישתיק את כולם. הרי ההולנדים, מן הסתם, מעדיפים שהצעירים שלהם ישחקו ולא איזה ישראלי".
איך עומר אצילי מתאקלם? "הוא הגיע עם רוח חדשה וטובה. אצילי מקצוען, ולא הרגשתי שמשהו מהעבר משפיע עליו. עומר אמר לי שהוא שם את הדברים מאחור, וזה הכי טוב בשבילו. לשנינו חשוב שיש חבר על המגרש, אבל גם לשחקן מצוין כמוהו קשה לבטא את היכולות בקבוצה שלא מייצרת מצבים".