זה היה המחזור הראשון ב-NFL העונה בו הקורונה נתנה את אותותיה. אי אפשר היה לברוח מזה, כנראה. ההתפרצות בחדר ההלבשה של טנסי הובילה לדחיית המשחק בין הטייטנס לפיטסבורג לסוף החודש, קאם ניוטון נדבק והוביל להעברת המפגש בין ניו אינגלנד לקנזס סיטי להלילה, וכשניו אורלינס נחתה בדטרויט, הלחץ התחיל בגלל בדיקה חיובית של הפולבק מייקל ברטון. בסופו של דבר, אחרי מספר שעות התקבלה ההוראה לצאת מהמקלטים – הייתה שגיאה בפיענוח – ועם ברטון הבריא הסיינטס (2:2) ניצחו הלילה (א') בחוץ את הליונס (3:1) 29:35.
זה לא שדרו בריז צריך את הקורונה הזו, ממש לא. יש לו מספיק על הראש. שתי המטרות המובילות שלו, מייקל תומאס (שנקע את הקרסול מוקדם במשחק הראשון ועדיין לא כשיר) וג'ארד קוק, יושבים בצד, והדברים לא הולכים חלק כמו בעונה שעברה. בריז כבר התעצבן כששאלו אותו מה עם המספרים, וענה שהוא לא בקבוצה בשביל לצבור יארדים במסירה, אלא לנהל את המשחק. הפעם, וגם בלי תומאס וקוק, הוא הצליח לעורר את ניו אורלינס לניצחון גדול.
6 צפייה בגלריה
דאק פרסקוט
דאק פרסקוט
הצגת ענק, אבל גם הפסד. דאק פרסקוט חוגג אחרי עוד טאצ'דאון
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
מייקל ברטון
מייקל ברטון
בסוף הוא דווקא היה בריא. מייקל ברטון
(צילום: AP)
אחרי איבוד של בריז ברבע הראשון דטרויט כבר עלתה ל-0:14, אבל הסיינטס החזירו בחמישה טאצ'דאונים רצופים עד תחילת הרבע השלישי – שתי מסירות של בריז לטרייקוואן סמית', שתי ריצות של לטאביוס מארי שהתעלה עם 64 יארד ומהלכים גדולים, ועוד אחד של אלווין קמארה שמשאיר את הסיינטס בחיים בשלבים הקשים האלה של העונה.
"יארדים במסירה?" שאל דאק פרסקוט את בריז, "נשמע לי קל" (אתם יודעים, זו שיחה שהתקיימה לצורך המעבר). אז לקוורטרבק של דאלאס (3:1) יש יד חמה, אבל בינתיים הקאובויז הם אסון טוטאלי והצליחו לקבל בראש בבית מקליבלנד (1:3) הלא ברורה, 49:38. פרסקוט השליך יותר כדורים מאשר רוקח בניקיון פסח, ורשם נתון חולני של 502 יארד ב-41 מ-58 עם ארבעה טאצ'דונים (974 היארד שמסר בשני המשחקים האחרונים הם שיא NFL לצמד הופעות רצופות), אבל גם היה אחראי לאחד משלושת האיבודים של הקאובויז.
6 צפייה בגלריה
דאק פרסקוט מופל על ידי שחקני קליבלנד
דאק פרסקוט מופל על ידי שחקני קליבלנד
גם המספרים האדירים שלו לא עזרו, וקליבלנד בסוף ניצחה. דאק פרסקוט מופל
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
ד'ארנסט ג'ונסון
ד'ארנסט ג'ונסון
מי? ד'ארנסט ג'ונסון גונב את ההצגה, ואת המשחק
(צילום: AP)
על הדרך, קליבלנד עשתה כל מיני דברים מוזרים שהצליחו לה, בלי לערב יותר מדי את הקוורטרבק המושמץ בייקר מייפילד (שני טאצ'דאונים ורק 165 יארד). מה למשל? הטאצ'דאון הראשון הגיע במהלך בין שני תופסים, כשג'רוויס לנדריי מסר על 37 יארד לאודל בקהאם. מה עוד? שבקהאם סוף סוף היה כוח משמעותי, תפס 81 יארד ושני טאצ'דאונים ורץ לעוד אחד מטורף על 50. וכדי לקנח, קליבלנד רצה 307 יארד (!), ואפילו לא הובילו אותה ניק צ'אב שנפצע בברך מוקדם או קארים האנט, שני רצים אדירים. זה בכלל היה הרץ האלמוני ד'ארנסט ג'ונסון שטס ל-95 יארד. עד הלילה הוא עמד העונה על ניסיון ריצה אחד ו-5 יארד.
נו, אז איפה האיזון בין מוסר עם מספרים מטורפים לניצחון? תשאלו את טום בריידי. טמפה ביי (3:1) אכלה קש מהצ'ארג'רס (3:1) האורחים, שהובילו 7:24 ברבע השני, ומייקל דייויס אפילו חטף כדור של בריידי והחזיר לטאצ'דאון ענק על 78 יארד. אבל בריידי שבר בעקביות את הקבוצה מאל-איי, מסר חמישה טאצ'דאונים לחמישה תופסים שונים וירד עם 369 יארד.
6 צפייה בגלריה
טום בריידי
טום בריידי
טום בריידי מציג: כך עושים זאת נכון
(צילום: AP)
השחקן הכי מוטרף בליגה הוא עדיין ראסל ווילסון, שהיה נבחר פה אחד ל-MVP אם ההצבעה הייתה נערכת הערב. סיאטל רותחת עם 0:4, והקוורטרבק השווה את שיאו של פייטון מאנינג האגדי – 16 טאצ'דאונים בארבעת המחזורים הראשונים – כשמסר עוד ארבעה ב-23:31 במיאמי (3:1). ועוד בקטגוריית "אבל מי סופר", למאר ג'קסון הפך לשחקן שמגיע הכי מהר בתולדות הליגה ל-5,000 יארד במסירה ו-2,000 בריצה (35 משחקים), ולקח את בולטימור (1:3) ל-17:31 בוושינגטון (3:1).
ג'ו מיקסון היה בספק גדול למשחק של סינסינטי (1:2:1) מול ג'קסונוויל (3:1) בגלל פציעה בחזה ששלחה אותו לבדיקות בבית החולים. זה נגמר בעלייה למגרש, 151 יארד על הקרקע ועוד 30 באוויר, שלושה טאצ'דאונים ו-25:33 של סינסינטי – ניצחון בכורה בליגה לבחירה הראשונה בדראפט ג'ו בארו. באפלו מרשימה ב-0:4, והפעם יצאה מלאס וגאס (2:2) עם 23:30. למרות שפתחה ללא הפסדים, שיקגו (1:3) ביצעה מהלך שהיה בקלפים קרוב לשנתיים, סיפסלה את מיצ'ל טרוביסקי והפכה את ניק פולס לקוורטרבק הפותח. דווקא אחרי השינוי המתבקש, הברז ספגו הפסד ראשון, 19:11 ביתי לאינדיאנפוליס (1:3), כשפולס מוסר רק טאצ'דאון אחד מאוחר מדי, 1:35 דקות לסיום.
6 צפייה בגלריה
ג'ו מיקסון
ג'ו מיקסון
ג'ו מיקסון מרחף לניצחון
(צילום: AP)
עוד הלילה: ראמס (1:3) – ג'איינטס (4:0) 9:17, קרוליינה (2:2) – אריזונה (2:2) 21:31, יוסטון (4:0) – מינסוטה (3:1) 31:23. בחמישי: ג'טס (4:0) – דנבר (3:1) 37:28. הלילה: קנזס סיטי – ניו אינגלנד, גרין ביי – אטלנטה. סן פרנסיסקו (2:2) – פילדלפיה (1:2:1) 25:20.