מתחם דיסניוורלד שבאורלנדו הפך ללב הפועם של הספורט האמריקאי. לא רק ש־22 קבוצות NBA יגיעו אליו החל מהחודש הבא כדי לסיים את העונה בתוך בועה הזויה, אלא שבמגרשים שנמצאים בו תתקיים בקרוב גם ליגת הכדורגל, ה־MLS, טורניר מיוחד שיחליף את העונה שבוטלה אחרי שני משחקים בלבד.
אבל שתי שאלות חשובות נותרו פתוחות: הראשונה - למה לעזאזל יש כל כך הרבה מגרשים ואולמות בדיסניוורלד? מיקי מאוס משחק בשישי עם החברים מהשכונה לפני החריימה של מיני? גם אם נסכים שזה קצת פחות רלוונטי עכשיו, השאלה השנייה היא מה יעשו בספורט האמריקאי לאור התפרצות הקורונה בפלורידה. המדינה הפכה לשביעית בארה"ב בה נמצאו יותר מ־100 אלף חולים, אחרי זינוק חד בשבוע החולף (כולל שיא של 4,049 נדבקים בשבת), וכעת שוקלים ראשיה את החמרת ההגבלות כדי להתמודד עם המצב.
4 צפייה בגלריה
דיסני וורלד בפלורידה
דיסני וורלד בפלורידה
המתחם הפך ללב הפועם של הספורט בארה"ב
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
הכניסה למתחם של דיסני
הכניסה למתחם של דיסני
הכניסה למתחם של ESPN בפלורידה
(צילום: AP)
סביר להניח שהליגות שכבר סגרו על החידוש לא ישנו מסלול, כי הן ממילא מתכננות צעדים קפדניים ובדיקות קבועות לנוכחים במתחם, אבל הפחד מתחיל לחלחל. דיברנו על אורלנדו? ליגת הנשים האמריקאית בכדורגל מתכננת טורניר מסכם משלה בסולט לייק סיטי, ואתמול קבוצת אורלנדו פרייד הודיעה כי היא מוותרת על השתתפותה לאחר שבקבוצה התגלתה קורונה אצל שש שחקניות וארבעה אנשי צוות. העשירייה נכנסה לבידוד, בזמן שפלורידה מצטיירת כמקום קצת מדאיג להגיע אליו.

עולה להם ביוקר

ב־NBA מתחילים להרגיש את זה. היום הוא התאריך האחרון בו שחקנים רשאים להודיע לקבוצותיהם שהם לא מעוניינים להגיע לאורלנדו (הליגה קבעה שלא יהיה מדובר בהפרת חוזה בגלל המצב החריג), ומספר מקרים בולטים כבר נרשמו. במקביל, אתמול נפתח חלון העברות מיוחד בן שבוע, בו כל הקבוצות, כולל השמונה שלא ישחקו באורלנדו, יוכלו לערוך שינויים בסגלים. אגב, מה־1 ביולי ועד ה־14 באוגוסט הקבוצות גם יוכלו להחתים מחליפים לשחקנים שיחלו בקורונה. וזה כבר קרה: פיניקס דיווחה על שני שחקנים חולים, ב־ESPN דווח על ארבעה מאחת בקבוצות המערב, אחד מהם הוא כוכב דנבר ניקולה יוקיץ'.
הראשון שאמר את המשפט שאף ילד בעולם (או מבוגר, בינינו) לא יעז לומר - אני לא רוצה לנסוע לדיסניוורלד - היה דאוויס ברטאנס, הפורוורד הלטבי של וושינגטון. הוויזארדס יגיעו למשחקים מהמקום התשיעי במזרח, בניסיון להשיג כרטיס לפלייאוף, אבל בגלל החשש מהידבקות בחזרה לפרקט ברטאנס הודיע לקבוצה שלא ייצא איתה. ההערכות הן כי יפסיד יותר מחצי מיליון דולר הכלולים בחוזה שלו בגלל החמצת המשחקים. ההחלטה לא מצאה חן בעיני אוון פורנייה, הגארד הצרפתי של אורלנדו, שעקץ את ברטאנס בטוויטר: "זה בדיוק מה שפגום ב־NBA כיום. ברצינות, נראה לך שזה בסדר לשבת בצד ולראות את החברים שלך משחקים בזמן שאתה בריא לגמרי?".
4 צפייה בגלריה
דייויס ברטאנס
דייויס ברטאנס
החליט לא לשחק. דאוויס ברטאנס
(צילום: AP)
אל ברטאנס הצטרף הפורוורד הוותיק של פורטלנד, טרבור אריזה. הסכום שהוא יפסיד גבוה יותר, ויכול להגיע ל־2 מיליון דולר, אבל שחקן החמישייה של הבלייזרס העדיף את בנו בן ה־12. אריזה ואימו של השחקן נלחמים בימים אלה בבית המשפט בנושא המשמורת על הילד, ואריזה זכה לחלון של חודש בו יוכל לבקר את בנו - בדיוק בתקופה בה הקבוצות ישהו בבידוד באורלנדו. שחקן החמישייה הודיע לפורטלנד שהוא בוחר לראות את הילד ולא ישחק.
ממפיס עוד לא קיבלה תשובה סופית מג'סטיס ווינסלו נכון לסגירת הגיליון, אבל יש לה סיבה טובה להאמין שתזדקק למחליף בזמן הקרוב. הפורוורד תקף את הליגה בעוצמה ברשתות החברתיות, הוסיף ביקורת על ארגון השחקנים שאישר את מתווה החזרה וכתב, בין השאר: "החרא הזה לא קשור יותר לכדורסל או לבריאות של השחקנים. הכל סובב את הכסף, מותק. אני לא חושב של־NBA ולארגון בכלל אכפת אם נחטוף קורונה או לא". בהזדמנות אחרת אמר ווינסלו: "אני לא יודע אם החזרה של הליגה היא הדבר החכם ביותר לעשות בתקופה הזו. הייתי רוצה להקדיש זמן למחאה החברתית, ולמען האמת, אני קצת מהוסס לגבי אורלנדו".

סימני השאלה בלייקרס

לצד זאת, הלייקרס של לברון ג'יימס מודאגים מאוד בנוגע להחלטות של השחקנים. הסנטר דווייט האוורד הביע בבירור את דעתו נגד תוכנית חידוש המשחקים, ובארה"ב מעריכים כי ייתכן שיוותר על המשך העונה. אקס הפועל ירושלים אייברי בראדלי, שחקן לייקרס נוסף שמתנגד לחזרה, כבר הודיע כי לא יצטרף לחבריו. החשש של אחת הפייבוריטיות לזכייה באליפות בלט כאשר הגארד דני גרין אמר אתמול: "אנחנו חייבים את שניהם בסגל כדי לזכות", אולי כדי להפעיל עליהם לחץ.
אגב, ב־WNBA חוזרים גם לעונה מקוצרת בחודש הבא (במתקן בעיר בריידנטון בפלורידה), וארבע שחקניות כבר הודיעו שלא ישחקו מטעמי בריאות - שתיים מהם מהאלופה וושינגטון מיסטיקס, לצד ג'ונקל ג'ונס מקונטיקט, אחת מכוכבות הליגה.
4 צפייה בגלריה
דווייט האוורד מתלונן
דווייט האוורד מתלונן
ישחק או לא? דווייט האוורד
(צילום: AP)
הקבוצות לא יכריחו אף אחד לשחק, הן מודעות לחרדות. נראה שכל עוד לא מדובר בסופרסטאר ענק, ב־NBA יוכלו לספוג זאת. טורונטו אפילו הגיעה מוקדם לפלורידה כדי להתחיל במחנה אימונים לקראת ניסיון ההגנה על האליפות. אבל ברור שעד כמה שהבועה תהיה מוגנת, המגפה ממשיכה להטיל אימה על הספורט.